اجلاس تجلیل از پیرغلامان در بندرعباس برگزار می‌شود
کد خبر: 3532367
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۱
استاندار هرمزگان:

اجلاس تجلیل از پیرغلامان در بندرعباس برگزار می‌شود

گروه سیاسی: مقام عالی دولت در هرمزگان از برگزاری چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان از ششم تا ۹ مهرماه جاری به میزبانی هرمزگان در بندرعباس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، جاسم جادری، استاندار هرمزگان صبح امروز در نشست هماهنگی برگزاری چهاردهمین اجلاس بین‌المللی تجلیل از پیرغلامان و خادمان حسینی(ع) ضمن تبریک هفته دفاع‌مقدس، اظهار کرد: هرمزگان طی سال‌های اخیر میزبان برنامه‌های بسیار خوبی در حوزه ترویج معارف اهل‌بیت(ع) بوده که یکی از آنها چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان است که با برنامه ریزی و مدیریت صحیح این همایش می تواند برند خوبی برای معرفی ظرفیت‌های استان باشد.
وی با بیان اینکه جمعیت استان هرمزگان، ترکیبی از شیعه و اهل سنت است، افزود: اهل سنت هرمزگان، محب اهل بیت(ع) هستند و در برنامه‌هایی که به نام خاندان رسول گرامی اسلام(ص) برگزار می‌شود، مشارکت خوبی دارند.
جادری به مشارکت بسیار خوب مردم شهرستان بندرخمیر که 90 درصد آنها از اهل‌سنت هستند، در جشن بزرگ عید غدیر اشاره کرد و گفت: شیعه و اهل‌سنت در هرمزگان از سال‌های دور تا کنون در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیزی دارند و الگوی برای سایر مناطق هستند.
وی بر فراهم نمودن زمینه برای مشارکت هرچه بیشتر مردم در برگزاری چهاردهمین اجلاس تجلیل از پیرغلامان تاکید کرد و افزود: مردم سراسر استان هرمزگان باید از برکات و مواهب معنوی این اجلاس حداکثر استفاده را ببرند.
استاندار هرمزگان با تاکید بر اینکه این اجلاس باید داری خروجی مناسب باشد، عنوان کرد: پس از برگزاری این اجلاس باید شاهد پرمحتوا شدن مداحی ها و اثرات بیش از پیش روضه عبدالله(ع) در جامعه باشیم.
جادری با بیان اینکه اجلاس تجلیل از پیرغلامان با حضور 700 پیرغلام و خادم حسینی از کشورهای مختلف و استان های سراسر کشور در بندرعباس برگزار می شود، گفت: در این اجلاس 2 نشست علمی با عنوان«هیئات مذهبی، دانشگاه معرفت دینی و اجتماعی» و «فرهنگ حسینی، عصاره ادیان آسمانی» پیش بینی شده است.
وی با اشاره به اینکه آموزش مجازی پیرغلامان توسط کمیته علمی برگزاری همایش از 2 هفته قبل آغاز شده است، افزود: در این اجلاس از دیوان شعر یکی از پیرغلامان نیز رونمایی خواهد شد.
captcha