قطعاتی از اراضی 13 شهرستان هرمزگان به فعالان قرآنی واگذار می‌شود
کد خبر: 4186238
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۳
عماد ناصری:

قطعاتی از اراضی 13 شهرستان هرمزگان به فعالان قرآنی واگذار می‌شود

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هرمزگان با اشاره به جلسه با استاندار و قول‌های مساعد وی، اظهار کرد: از جمله قول‌های استاندار در این امر، در اختیار گذاشتن اراضی در قطعات 500 متری یا بیشتر به فعالان قرآنی 13 شهرستان استان به منظور راه‌اندازی مرکز قرآنی در سطح هر شهرستان، بود.

جلسه اعضای هیئت مدیره هرمزگان

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا به برگزاری جلسه هماهنگی اعضای هئیت مدیره استان با مهدی دوستی، استاندار هرمزگان اشاره کرد و گفت: طی این جلسه چند ساعته، قول‌های مساعد خوبی به مؤسسات قرآنی سطح استان داده شد که امید است با پیگیری‌های اتحادیه قرآنی استان، بتوانیم به زودی به نتیجه مطلوبی از موارد مطرح شده دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: مشکل فقدان مکان‌هایی برای فعالیت مؤسسات قرآنی، بهره‌مندی از تسهیلات با کارمزد کم، کم لطفی برخی از مسئولان متولی در بحث قرآنی در سطح استان، از جمله موارد مطرح شده طی این جلسه بود.

ناصری اضافه کرد: از جمله قول‌های مساعد استاندار در این امر، در اختیار گذاشتن اراضی با قطعات 500 متری یا بیشتر به فعالان قرآنی 13 شهرستان استان به منظور راه‌اندازی مرکز قرآنی در سطح هر شهرستان، بود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی هرمزگان اظهار کرد: همچنین مقرر شد تا مقدماتی برای پرداخت مجموعا یک تا دو میلیارد تومان تسهیلات به بخش مردمی ـ قرآنی فراهم شود تا بر این اساس هر فعال قرآنی استان در صورت ارسال درخواست از 40 میلیون تومان تسهیلات با کارمزد کم بهره‌مند شوند تا بتوان از طریق تزریق این تسهیلات شاهد ارتقای فعالیت قرآنی سطح استان  باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه مطالبات زیادی در حوزه قرآن انجام شد، مقرر شد هرچه سریع‌تر طی یکی دو هفته آینده نشستی با فعالان قرآنی تأثیرگذار سطح استان با حضور مدیران دستگاه‌های متولی امور قرآنی و سایر دستگاه‌ها و نهادهای مرتبط برگزار شود تا طی آن مطالبات قرآنی گفته شود و رسیدگی‌ها و پیگیری‌هایی انجام شود.

ناصری اضافه کرد: همچنین طی جلسه پیشنهاد شد تا طرح حمایتی با مشارکت اتحادیه و استانداری هرمزگان انجام شود. بر این اساس یک تا دو میلیارد تومان مبلغ حمایتی به بخش مردمی اختصاص پیدا می‌کند. این طرح می‌تواند در قالب برگزاری طرح تربیت حافظان در سطح هرمزگان اجرا شود و در صورت انعقاد تفاهم‌نامه و تزریق مبلغ حمایتی فوق، این طرح از سوی مؤسسات قرآنی سطح استان تا پیش از پایان سال اجرا می‌شود و امید است با اجرای این طرح بتوانیم هزاران حافظ یک جزء تا کل را تربیت کنیم و شاهد پیشرفت و توسعه فعالیت قرآنی در جای جای هرمزگان باشیم.

جلسه اعضای هیئت مدیره هرمزگان با استانداری

مدیرعامل اتحادیه قرآنی هرمزگان گفت: در سطح استان مطالباتی را از مجموعه‌ فعالیت‌های قرآنی چون وضعیت شورای قرآن کریم استان، شورای فرهنگی عمومی و ...  داریم که نیازمند است با تشکیل جلساتی به حل آنها بپردازیم. چنانکه طی نشستی که چند روز پیش فعالان قرآنی سطح استان با حجت‌الاسلام محمد عبادی‌زاده، امام جمعه بندرعباس و نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان داشتیم، این مطالبات مطرح شد و امیدواریم بتوانیم این موضوعات را در سند توسعه قرآنی استان شاهد باشیم و نتایج مثمرثمر آن را با پای کار آمدن دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، شاهد باشیم.

انتهای پیام
captcha