300 فعال قرآنی هرمزگان تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی قرار گرفتند + صوت
کد خبر: 4179015
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۵

300 فعال قرآنی هرمزگان تحت پوشش بیمه صندوق اجتماعی قرار گرفتند + صوت

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت هرمزگان از بهره‌مندی 300 نفر از مربیان، مدیران و فعالان قرآنی سطح استان از مزایای صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر خبر داد.

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان

عماد ناصری، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های فرهنگی ـ مردمی قرآن و عترت هرمزگان در گفت‌وگو با ایکنا اظهار کرد: طی مدت دو سال از تفاهم‌نامه اتحادیه کشوری قرآنی با صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر، 300 نفر از مربیان، مدیران و فعالان قرآنی متشکل از قاریان و حافظان در سطح استان به عضویت این صندوق درآمدند.

وی با اشاره به اینکه البته تعدادی متقاضی نیز در نوبت عضویت و تکمیل فرایند ثبت‌نامی هستند، اظهار کرد: هر چند تعدادی هم متقاضی عضویت بودند، اما به دلیل اینکه سن آنها بالای 50 سال یا زیر 18 سال بود، امکان پذیرش آنها فراهم نشد.

ناصری درباره تعداد مؤسسات قرآنی سطح استان گفت: در حال حاضر 65 مؤسسه در سطح استان عضو اتحادیه هستند که از این تعداد می‌توان گفت قریب نیمی از آنها نیمه فعال هستند. مسئولان استانی توجهی به ادامه فعالیت مؤسسات قرآنی ندارند، سه عامل چون عدم بودجه دولتی، فقدان توجه لازم به مؤسسات قرآنی و نه اختصاص بودجه دولتی از مهمترین دلایل غیر فعال شدن مؤسسات قرآنی است.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی هرمزگان با تأکید بر اینکه مؤسسات گرفتار بی‌توجهی مسئولان استان شدند، اضافه کرد: هنوز مؤسسات قرآنی متضرر از اوضاع کرونایی هستند، برخی از مؤسسات با هزینه‌ها و اندوخته‌های قبلی خود به حیات خود ادامه داده‌اند و برخی دیگر نیز به دلیل عدم امکان پرداخت هزینه اجاره‌بهای سنگین نیمه تعطیل شده‌اند.

وی با ابراز گلایه از مساعدت‌های مسئولان استانی که تنها در حد حرف و قول باقی مانده است، اظهار کرد: مهرماه گذشته بود که در جلسه با استاندار و حتی طی سفر آقای انجم‌شعاع، مدیرعامل اتحادیه کشوری به استان قول‌هایی داده شد. یکی از آنها این بود که یکی از پالایشگاه‌‌ها به عنوان پشتیبان مؤسسات وارد میدان شوند و از مؤسسات قرآنی حمایت کنند اما هیچ پالایشگاه و منابع نفتی و گازی سطح استان تقبل نکرده تا در کنار حمایت‌هایی که از فوتبال و ورزش دارند از امورات قرآنی مؤسسات نیز حمایت کنند.

کد

ناصری بیان کرد: همچنین برای پیگیری مکان برای مؤسسات قرآنی با سازمان اوقاف استان وارد مذاکره شدیم تا در صورت امکان از موقوفات یا مستغلات آنها، مؤسسات استفاده کنند که قول‌هایی داده شد اما عملیاتی نشد. از سوی دیگر قول مساعدی از اداره‌کل راه و شهرسازی استان بابت واگذاری زمین در راستای انجام اقدام طرح مسکن ملی در کشور، داده شد که قرار شد قطعه زمینی را به مؤسسات متقاضی بدهند، 15 مؤسسه متقاضی این موضوع شدند تا طی شش ماه برای ساخت و ساز اقدام کنند. از سوی دیگر قرار شد تا در صورت تزریق بودجه اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان، مبلغی بالغ بر 200 میلیون تومان در قالب تسهیلات به مدیران مؤسسات متقاضی کمک شود.

مدیرعامل اتحادیه قرآنی هرمزگان تصریح کرد: انتظار این است که در دولت انقلابی، حرکت و حمایت ویژه از مؤسسات غیرفعال و نیمه فعال انجام شود تا این مؤسسات نیز به چرخه فعالیت بازگردند و شاهد پیشرفت‌های  بیشتر و روزافزون آنها باشیم.

انتهای پیام
captcha