آشنایی بیشتر جامعه پزشکی با قرآن و معنویت میزان خدمت به بیماران را ارتقا می‌د‌هد
کد خبر: 3568653
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۱
سیم فروش:

آشنایی بیشتر جامعه پزشکی با قرآن و معنویت میزان خدمت به بیماران را ارتقا می‌د‌هد

کانون خبرنگاران نبأ: رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی بیان کرد: جامعه پزشکی مشغلات کاری بسیاری دارند ولی وظیفه و رسالت این گروه نشر قرآن و سنت اهل بیت(ع) در جامعه پزشکی است زیرا که هرچه جامعه پزشکی با مسائل معنوی، قرآن و اهل بیت(ع) آشنا‌تر باشند در رفع درد دردمندان و خدمت به بیماران کوشاتر خواهند بود.

ناصر سیم‌فروش، رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی در رابطه با سیر همایشات قرآن، عترت و سلامت ویژه جامعه پزشکی در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، گفت: اولین همایش قرآن، عترت و سلامت در سال 93 در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با حضور حدوداً 300 نفر برگزار شد و همایش دوم در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با استقبال بالایی برگزار شد، همایش سوم ما نیز در بیمارستان بقیة‌ الله ‌اعظم(عج) در سال گذشته با حضور 350 نفر برگزار شد و امسال هم همایش چهارم را با حضور علاقه‌مندان قرآن و عترت(ع) در جامعه پزشکی برگزار می‌کنیم تا علاقه‌مندان بتوانند از معارف قرآن و اهل بیت(ع) استفاده کنند.

رئیس چهارمین همایش قرآن، عترت و سلامت ادامه داد: همان‌گونه که می‌دانید جامعه پزشکی مشغلات کاری بسیاری دارند ولی وظیفه و رسالت این گروه نشر قرآن و سنت اهل بیت(ع) در جامعه پزشکی است زیرا که هرچه جامعه پزشکی با مسائل معنوی، قرآن و اهل بیت(ع) آشنا‌تر باشند در رفع درد دردمندان و خدمت به بیماران کوشاتر خواهند بود.

وی ادامه داد: انشاءالله که ثمره این همایش نیز مانند همایشات گذشته، گسترش روحیه ایثارگری، جهاد و خدمت در میان پزشکان ما باشد و با ارتباط با خداوند بتوانیم وظیفه و رسالتمان را به نحو احسن انجام دهیم.

وجه تمایز چهارمین همایش

سیم فروش اظهار کرد: در این همایش سعی شد مباحثی مانند سبک زندگی قرآنی، رابطه قرآن و اقتصاد، راه‌های ارتباط جامعه پزشکی با قرآن و اهل بیت(ع) را مورد توجه قرار دهیم.

وی ادامه داد: در این همایش در بحث اقتصاد مقاومتی یادآور شدیم که سعی شود با هزینه کم، امکانات بیشتری را فراهم کنیم و تا بتوانیم الان که توسط دشمنانمان تحریم شده‌ایم بتوانیم چرخ زندگی را به بهترین نحو و کمترین هزینه بچرخانیم که این همان معنای اقتصاد مقاومتی است.

رئیس گروه قرآن و عترت فرهنگستان علوم پزشکی تصریح کرد: کشور ما در بین دیگر کشورهای اسلامی یک کشور نمونه است و این همایشی که جامعه پزشکی برگزار می‌کند در هیچ جای دنیا برگزار نمی‌شود، اخیراً در سفری به نجف اشرف داشتم که با آیت‌الله حکیم ملاقاتی کردم و جریان همایش را برایشان تعریف کردم که برایشان بسیار جالب بود، پزشکان در زمینه قرآن و اهل بیت(ع) فعال و مأنوس هستند که این لطف الهی است که به نعمت جمهوری اسلامی ایران نصیب ما پزشکان شده است.

زینب رحیمی

captcha