آموزش و پرورش اشنویه حایز رتبه اول کشوری در جذب بیسوادان شد
کد خبر: 3589040
تاریخ انتشار : ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۵

آموزش و پرورش اشنویه حایز رتبه اول کشوری در جذب بیسوادان شد

گروه اجتماعی: مدیر آموزش پرورش شهرستان اشنویه گفت: با تلاش مستمر و خستگی‌ناپذیر آموزش‌دهندگان و همه عزیزان عرصه نهضت سوادآموزی، شهرستان اشنویه رتبه اول کشوری را در جذب بیسوادان کسب کرد.

 به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از آذربایجان غربی، امروز 23 فروردین ماه شیرین جهانگیری مدیر آموزش پرورش شهرستان اشنویه در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر افزود: ریشه کنی بیسوادی، بالا بردن سطح سواد و معلومات و فراگیر کردن اهمیت دانش از جمله وظایف ذاتی نهضت سواد آموزی است که با همیاری و تلاش بی وقفه آموزشیاران به این مهم دست یافته ایم.
وی افزود: جذب بی سوادان در شهرستان اشنویه از سطح 100‌‌ درصد فراتر رفته و این مهم با همیاری فرماندار و سایر ادارات و ارگان های شهرستان در خصوص معرفی بیسوادان، ارائه آمار و تلاش بی وقفه آموزشیاران و مساعدت و تلاش سوادآموزان صورت گرفته است.
وی گفت: 975 نفر در سطح سواد آموزی (بی سواد)، 462 نفر در دوره ی انتقال و 350 نفر در دوره تحکیم در شهرستان اشنویه ثبت نام شده اند و تشکیل حلقه های کتاب، مسابقه های کتاب خوانی، تشکیل کلاس های مستمر و اهدای جوایز از جمله اقدامات انجام شده در این ارتباط بوده است.
جهانگیری گفت: برای ریشه کنی بیسوادی دو مرکز یادگیری محلی دولتی و غیردولتی نیز در اشنویه دایر شده است.
یادآور می شود، نهضت سواد آموزی در 7 دیماه 1358 با صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) باهدف آموزش بزرگسالان تشکیل شده است.
شهرستان اشنویه از شهرستان های مرزی استان آذربایجان غربی است که در غرب استان قرار گرفته و بیش از 70 هزار نفر جمعیت دارد.
captcha