فرصتی مغتنم برای برپایی نهضت علمی امام باقر(ع)
کد خبر: 3635913
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۷
با تبدیل حکومت بنی امیه به بنی عباس شکل گرفت؛

فرصتی مغتنم برای برپایی نهضت علمی امام باقر(ع)

گروه اجتماعی: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: به دلیل اینکه حکومت بنی‌امیه در حال تبدیل شدن به حکومت بنی‌عباس بود یک‌فاصله و شکافی ایجاد شد تا امام باقر(ع) بتوانند نهضت علمی را در مدینه راه‌اندازی کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین مراسم تشییع پیکر شهیدان «محمد ذوالفقاری»، «ولی‌الله خمسه‌ای» و «حجت‌الاسلام جمشید آقاجانی» از شهدای 8 سال دفاع مقدس صبح امروز با حضور پرشور اقشار مختلف مردم از امامزاده اسماعیل (ع) تا گلزار شهدای قزوین برگزار شد.

حجت‌الاسلام علی نعمت الهی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استا قزوین در حاشیه این مراسم با اشاره به اینکه در ادعیه به ما آموختند که ائمه ما همه یک نور واحد هستند عنوان کرد: آنها نعمت بزرگی برای هدایت بشریت‌اند و هرکدام متناسب با شرایط حاکم بر جامعه ظهور و بروز خاص خود را داشتند.

وی با بیان اینکه امام باقر (ع) شکافنده علوم بودند و جایگاه ایشان بسیار رفیع است افزود: از طرفی معمولا ًدر روایات به خاطر وجود شرایطی که امام باقر(ع) داشتند و منتهی به دوره امام صادق(ع) نیز شد، دوره باقرین و صادقین نام می‌گیرد.

حجت‌الاسلام نعمت الهی ادامه داد: به دلیل اینکه حکومت بنی‌امیه در حال تبدیل به حکومت بنی‌عباس بود یک‌فاصله و شکافی ایجاد شد تا این دو امام همام بتوانند نهضت علمی را در مدینه راه‌اندازی کنند.

وی در بخش دیگری از این گفت‌وگو با اشاره به تشییع شهدای تازه تفحص شده گفت: حضور شهدا بعد از 31 سال در استان قزوین این پیام را برای ما دارد که باید ادامه‌دهنده راه شهدا باشیم و تلاش کنیم در مسیر اهداف و آرمان‌های آن‌ها گام برداریم.

حجت‌الاسلام نعمت الهی با بیان اینکه نسل جوان امروز امانت‌دار خون شهدا هستند، عنوان کرد: برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت باید بیش از گذشته فرهنگ‌سازی شود.

این مسئول اظهار کرد: امروز نسل سوم و چهارم تصویر درستی از دهه نخست انقلاب ندارند به همین جهت مسئولیت مدیران و نهادهای انقلابی سنگین‌تر شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: باید در محیط‌های آموزشی، دانشگاه‌ها، مدارس و صداوسیما برای فرهنگ‌سازی آرمان‌های شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت بیش از همیشه برنامه‌ریزی صورت گیرد تا شاهد نهادینه شدن و اعتلای فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه باشیم.

captcha