بی‌آبرو شدن؛ بهانه‌ای برای مخالفت با شورای نگهبان
کد خبر: 3862985
تاریخ انتشار : ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۷

بی‌آبرو شدن؛ بهانه‌ای برای مخالفت با شورای نگهبان

گروه سیاست و اقتصاد ـــ امام جمعه نقده گفت: برخی افراد به بهانه اینکه آبرویشان با رد صلاحیت توسط شورای نگهبان از بین می‌رود، با نظارت این شورا مخالفت می‌کنند.

بی‌آبرو شدن بر اثر رد صلاحیت؛ بهانه‌ای برای مخالفت با شورای نگهبان 

حجت‌الاسلام والمسلمین محمود ابراهیمی، امام جمعه نقده، امروز، ۱۹ آذر در گفت‌وگو با ایکنا آذربایجان‌غربی، با اشاره به پایان ثبت نام کاندیداها و آغاز تایید صلاحیت آنها در چند روز آینده، اظهار کرد: برخی افراد با زیر سوال بردن نظارت استصوابی شورای نگهبان سعی دارند در کار این شورا خلل وارد کنند، در حالی که حتی یک فرد عادی برای ازدواج فرزندش ابتدا تحقیق می‌کند، پس چگونه است که برای نمایندگی مجلس، شورای نگهبان نباید تحقیق و تائید صلاحیت کند.

وی با بیان اینکه برخی افراد به بهانه اینکه آبروی‌شان با رد صلاحیت توسط شورای نگهبان از بین می‌رود، با نظارت این شورا مخالفت می‌کنند، عنوان کرد: این افراد اگر از آبروی خود ترسیده و به خود شک دارند، اصلا چرا باید برای نمایندگی مجلس، کاندید شوند.

امام جمعه نقده با بیان اینکه نظارت در دوران رای‌گیری باید همه جانبه باشد، ادامه داد: نظارت نباید به گونه‌ای باشد که برخی افراد با ساماندهی قبلی از شهری به شهری دیگر رفته و اقدام به رای دادن کنند چرا که مردم هر شهری، خودشان باید سرنوشت‌شان را تعیین کنند.

وی با انتقاد از ثبت نام برخی افراد که توانایی و توان نمایندگی مجلس را ندارند، افزود: این افراد پیش از ثبت نام باید از خود این پرسش را مطرح کنند که آیا توانایی اداره خانواده خود را داشته و آیا حتی اجازه اظهار نظر در خانواده را دارند که برای تصدی چنین مسؤولیتی پیش‌قدم می‌شوند.

لزوم پرهیز از تخریب رقیب در زمان تبلیغات مجلس

حجت‌الاسلام ابراهیمی در ادامه با توصیه بر کاندیداها مبنی بر اینکه رعایت قانون را در هر حالی مورد توجه قرار داده و آن را فصل‌الخطاب قرار دهند، تصریح کرد: کاندیداها با تمکین به قانون در زمان مقرر اقدام به تبلیغ کرده و در  این مدت با رعایت کردن اخلاق از تخریب همدیگر پرهیز کنند.

وی با اشاره به اینکه رای هر  یک از رای‌دهندگان برای نظام و مسوولان ارزشمند است، خاطرنشان کرد: در این میان مردم با توجه به معیارهای انتخاب اصلح در انتخاب خود دقت کرده و نمایندگانی دلسوز و به دور از تجمل و اشرافی‌گری را راهی مجلس کنند.

انتهای پیام
captcha