نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه آذربایجان غربی برگزار می‌شود
کد خبر: 3863477
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه آذربایجان غربی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان‌غربی گفت: نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی با شرکت ۱۳۷ طلاب در ارومیه برگزار می‌شود.

برگزاری نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربیحجت‌الاسلام صفدر محمدی، مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، امروز، ۲۰ آذر اظهار کرد: نهمین دوره مسابقات قرآن و حدیث حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی با شرکت ۱۳۷ طلاب، فردا، ۲۱ آذر ماه در مصلی امام خمینی(ره) ارومیه برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این مسابقات در هشت رشته برگزار می‌شود، افزود: حفظ قرآن کریم در بخش‌های پنج، ۱۰، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، قرائت تحقیق و ترتیل، خطابه قرآنی حفظ موضوعی، معارف نهج‌الیلاغه، تفسیر و حفظ جزء ۳۰ و سوره منتخب از جمله این رشته‌ها است.

مدیر حوزه‌های علمیه برادران آذربایجان‌غربی با بیان اینکه این مسابقات ویژه برادران طلاب است، ادامه داد: در این مسابقات از هر بخش یک نفر به عنوان نفر برگزیده به مسابقات کشوری راه خواهد یافت که در نیمه دوم بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به نقش قرآن کریم در زندگی تصریح کرد: برگزاری چنین مسابقاتی باعث ایجاد شور و هیجان در بین طلاب برای یادگیری و حفظ هر چه بیشتر قرآن کریم می‌شود.

حجت‌الاسلام محمدی با بیان اینکه قرآن کریم و آموزه‌های آن اساس تدریس و آموزش در حوزه‌های علمیه است، عنوان کرد: هر چقدر طلاب با این کتاب آشنایی داشته و با مفاهیم آن مانوس شوند به سرعت پیشرفت کرده و می‌توانند به مدارج بالایی در حوزه‌های علمیه برسند.

وی با بیان اینکه علوم الهی در حوزه‌های علمیه تدریس می‌شود، خاطرنشان کرد: برای همین منظور است که دشمنان همیشه سعی داشتند تا با حوزه‌های علمیه مخالفت کرده و مانع وحدت حوزه و دانشگاه شوند.

یادآور می‌شود، ثبت‌نام طلاب حوزه‌های علمیه از طریق سایت معاونت تهذیب و تربیت حوزه‌های علمیه به نشانی www.tahzib.ismc.ir  از تاریخ ۱۰ تا ۳۰ آبان صورت پذیرفته است.

انتهای پیام
captcha