شرکت بیش از ۲ هزار نفر در هجدهمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3874708
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۸

شرکت بیش از ۲ هزار نفر در هجدهمین دوره مسابقات قرآن آذربایجان‌غربی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ رئیس گروه قرآن و عترت‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: بیش از ۲ هزار نفر در هجدمین دوره مسابقات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) به رقابت می‌پردازند.

رقابت بیش از ۲ هزار نفر در هجدمین دوره مسابقات قرآن کریم آذربایجان‌غربیبحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، با اشاره به اینکه هجدمین دوره مسابقات آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم و معارف اهل بیت(ع) همزمان با سراسر کشور روز جمعه، ۱۱ بهمن ماه برگزار می‌شود، اظهار کرد: در این آزمون دو هزار و ۶۳۶ نفر به رقابت می‌پردازند.

وی با بیان اینکه این آزمون در دو نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۰ و نوبت دوم از ساعت ۱۱ تا ۱۳ در ارومیه هنرستان توحید و در شهرستان‌ها هم در مکان‌های مشخص شده برگزار می‌شود، افزود: نوبت اول مربوط به آزمون حفظ قرآن کریم در رشته‌های حفظ ۳۰ جزء، جزء اول، پنج جزء اول، ۱۰ جزء اول، ۱۵ جزء اول، ۲۰ جزء اول، حفظ کل و حفظ سوره بقره است.

رئیس گروه قرآن و عترت‌ اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ادامه داد: در نوبت دوم شرکت‌کنندگان گروه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در رشته‌های تفسیر سوره بقره، ترجمه و معانی سوره بقره، حفظ و ترجمه نهج‌البلاغه و حفظ و ترجمه صحیفه سجادیه و نیایش‌های امام سجاد(ع) آزمون می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه ثبت نام در این آزمون‌ به صورت اینترنتی انجام شده و هیچ‌گونه محدودیت سنی برای شرکت در این آزمون وجود نداشته است، عنوان کرد: در این آزمون افرادی که نمره قبولی بالای ۷۰ را کسب کنند به عنوان نفرات برتر شناخته شده و مورد تجلیل قرار می‌گیرند و همچنین مدرک معتبری از سوی اداره قرآن و عترت به شرکت‌کنندگان اهدا می‌شود.

محمودی با اشاره به اینکه برگزاری چنین آزمون‌هایی باعث ایجاد انگیزه و شوق در بین مردم شده و آنها را به سوی قرآن سوق می‌دهد، تصریح کرد: رسانه‌ها با پوشش چنین برنامه‌هایی می‌توانند نقش مهمی در رسیدن به اهداف برگزاری این آزمون‌ها کمک کنند.

 

انتهای پیام
captcha