افزایش اعتبارات قرآن و عترت با وجود مشکلات اقتصادی
کد خبر: 3875070
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۷

افزایش اعتبارات قرآن و عترت با وجود مشکلات اقتصادی

گروه فعالیت‌های قرآنی _ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی گفت: در سال گذشته اعتبارات ابلاغی به قرآن و عترت ۴۷۳ میلیون تومان بوده و امسال به اعتبارات بخش قرآن و عترت اداره‌کل اضافه شده و به ۵۱۰ میلیون تومان رسیده است.

افزایش اعتبارات قرآن و عترت با وجود مشکلات اقتصادیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام ناصر خدایاری، مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی آذربایجان‌غربی، هشتم بهمن ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات خانه مطبوعات استان در ارومیه برگزار شد، اظهار کرد: از ۱۳ تا ۲۰ بهمن ماه هفته قرآن و عترت بوده و هر یک از روزهای این هفته نام‌گذاری‌های خاص خود را داشته و برنامه‌های خاصی در هر روز اجرا خواهد شد.

وی افزود: روز یکشنبه برابر با ۱۳ بهمن به نام قرآن و عترت جوانان و پیروی از ولایت، ۱۴ بهمن قرآن و عترت و روحیه شهادت طلبی، ۱۵ بهمن قرآن و عترت، وحدت اسلامی و همدلی، ۱۶ بهمن قرآن و عترت و خانواده، ۱۷ بهمن قرآن و عترت و گام دوم انقلاب، ۱۸ بهمن که روز جمعه بوده تعطیل است، ۱۹ بهمن، قرآن و عترت قرآن‌شناسی و تدبر در جامعه اسلامی و  ۲۰ بهمن قرآن و عترت و سردار سلیمانی تبلور عینی آیات ایثار و شهادت نام نهاده شده‌اند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اغلب مردم فکر می‌کنند که عمده برنامه‌های اداره‌کل ارشاد و فرهنگ اسلامی به کنسرت و موسیقی خلاصه می‌شود، ادامه داد: این تصور در حالی است که این اداره ۱۰۰ نوع برنامه مختلف را سالانه اجرا می‌کند که از این میان آنها قرآن و عترت بخش مهمی از برنامه‌های این اداره‌کل را تشکیل می‌دهد.

وی عنوان کرد: در سال گذشته اعتبارات ابلاغی به قرآن و عترت ۴۷۳ میلیون تومان بوده و امسال به اعتبارات بخش قرآن و عترت اداره‌کل اضافه شده و به ۵۱۰ میلیون تومان رسیده و با وجود مشکلات مالی و افزایش هزینه‌ها خللی در مسیر اجرای برنامه‌های این اداره‌کل به وجود نیامده است.

حجت‌الاسلام خدایاری تصریح کرد: مقاله، شعر، داستان کوتاه، صنایع دستی در حوزه قرآن، هنرهای نمایشی تجسمی، نمایشگاه علوم قرآنی، ایده‌‌پردازی، برگزاری کارگاه تبیین گام دوم انقلاب، برگزاری مراسم گرامیداشت سردار دل‌ها و تجلیل از پیشکسوتان قرآنی از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در هفته قرآن و عترت است.

وی با بیان اینکه ۱۹۷ میلیون تومان اعتبار برای اجرای برنامه‌های هفته قرآن و عترت در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: یکی از برنامه‌های مهمی که در این هفته اجرا می‌شود برگزاری هجدهمین دوره حفظ و مفاهیم قرآن است که همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود و امسال اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این مسابقات را به تنهایی برگزار می‌کند در حالی که سال‌های پیش اداره‌کل اوقاف و استانداری هم در اجرای این مسابقات همکاری داشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی با اشاره به شرکت ۷۲۵ آقا و یک هزار و ۹۰۸ خانم در این مسابقات خاطرنشان کرد: این آزمون در همه شهرستان‌های استان به جز سردشت برگزار خواهد شد و در ۱۴ محور به برگزیدگان جایزه داده می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha