از لبخند بدون ماسک چینی‌ها تا استعلاجی‌های باحقوق گوگل
کد خبر: 3884768
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۵
نوآمدهای کرونا از سراسر جهان؛

از لبخند بدون ماسک چینی‌ها تا استعلاجی‌های باحقوق گوگل

درحالی که چین از پیشرفت چشمگیر خود در کنترل شیوع ویروس کرونا خبر می‌دهد و اخیرا شماری از پزشکان این کشور پس از احراز موفقیت‌ در مبارزه با این بیماری تصاویری از لبخندهای بدون ماسک منتشر می‌کنند؛ شرکت گوگل از تمام کارمندان خود در آمریکای شمالی خواسته تا در صورت امکان از خانه به فعالیت خود ادامه دهند و به کارمندان کرونایی نیز مرخصی استعلاجی با حقوق می‌دهد.

از لبخند بدون ماسک چینی‌ها تا استعلاجی‌های باحقوق گوگل

به گزارش ایکنا؛ مقامات چینی در پی کاهش روزانه شمار ابتلا و مرگ و میر، پیشرفت چشمگیری در کنترل شیوع ویروس کرونا داشته و اخیراً شماری از پزشکان کشور چین پس از احراز موفقیت‌ در مبارزه با این بیماری تصاویری از خود را که ماسک‌ها را در محل کارشان برداشته و لبخند می‌زنند؛ در رسانه‌های اجتماعی منتشر کرده‌اند.

شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین دیروز، ۲۰ اسفند، در بازدید از شهر ووهان که مرکز اولیه شیوع ویروس کرونا بود، گفت که وضعیت در این شهر تحت کنترل قرار گرفته است.

 شی در طی این بازدید که همزمان با کاهش در شیوع بیماری همه‌گیر در سراسر کشور بود، از بیماران در بیمارستان حشنشان که طی 10 روز ساخته شد، بازدید کرد.

بریتانیا

در بیانیه نادین دوریس، معاون وزیر بهداشت بریتانیا آمده است: «من می‌توانم تأیید کنم که آزمایشاتم در زمینه کروناویروس مثبت بوده‌اند. همینکه در این خصوص به من اطلاع دادند، تمامی اقدامات لازم برای قرنطینه در خانه‌ام را اجرایی کردم».

تعداد موارد ابتلا به کروناویروس در بریتانیا در شبانه روز گذشته ۵۴ مورد افزایش یافته و به ۳۷۳ نفر رسید. در کل ۶ نفر فوت کرده‌اند.

کره جنوبی

خبرگزاری «دیلی ان کی» کره جنوبی اعلام کرد: با وجود کشته‌شدن ده‌ها سرباز کره شمالی به‌خاطر ویروس کرونا، مقامات این کشور به‌طور رسمی اعلام کردند که هنوز شیوع کرونا در کشور رخ نداده است. هزاران نفر دیگر نیز در این کشور در قرنطینه هستند.

اندونزی

وزارت بهداشت اندونزی از ثبت اولین مورد از قربانی شدن بیمار مبتلا به ویروس کرونا خبر داد.

این وزارتخانه پیش‌تر اعلام کرده بود که شماری از افراد در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند.

از لبخند بدون ماسک چینی‌ها تا استعلاجی‌های باحقوق گوگل

ترکیه

وزارت بهداشت ترکیه بامداد چهارشنبه با صدور بیانیه‌ای از ثبت یک مورد از ابتلا به ویروس کرونا خبر داد.

این اولین مورد ابتلا به ویروس کرونا در ترکیه است که وزارت بهداشت این کشور شناسایی آن را رسماً تأیید کرده است.

در همین راستا رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در بیانیه‌ای با تأکید بر اینکه که کشورش تدابیر پیشگیرانه برای جلوگیری از شیوع بیشتر این بیماری در ترکیه را اتخاذ کرده است، گفت: ترکیه بدون هیچ خسارتی بر این ویروس غلبه خواهد کرد.

تدبیر دورکاری گوگل برای کارمندان

 با توجه به افزایش مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا، شرکت گوگل از تمام کارمندان خود در آمریکای شمالی خواسته تا در صورت امکان از خانه به فعالیت خود ادامه دهند.

به کارمندان گوگل توصیه شده حداقل تا ۱۰ آوریل(۲۲ فروردین ۱۳۹۹) همچنان به دورکاری ادامه دهند. این در حالی است که تعداد زیادی از شرکت‌های فناوری بزرگ از هم اکنون سیاست‌های مشابهی را در پیش گرفته‌اند.

از سوی دیگر گوگل تبلیغات برای ماسک‌های پزشکی را ممنوع کرده است. همچنین این شرکت یک صندوق «کووید ۱۹» تأسیس کرده است. این صندوق به کارمندانی که علائم ابتلا به ویروس کرونا در آنها ظاهر شده یا به دلیل قرنطینه نمی‌توانند در محل کار حاضر شوند، مرخصی استعلاجی با حقوق می‌دهد.

نروژ

«فرانک باکه ینسن»، وزیر دفاع نروژ، از بیم ابتلا به ویروس کرونا به خواست خود و به دلیل تماس با یک فرد آلوده در قرنطینه قرار گرفت. همزمان وبگاه وزارت دفاع نروژ اعلام کرد همه نشست‌ها و دیدارهای برنامه‌ریزی شده وزیر به تأخیر افتاده است.

مسئولان وزارت بهداشت نروژ نیز از افزایش مبتلایان به ویروس کرونا به ۴۰۰ نفر  در این کشور خبر دادند.

بحرین

وزارت بهداشت بحرین از افزایش شمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور خبر داد.

بر اساس این گزارش، با ثبت ۷۷ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا، تعداد موارد آلودگی به ویروس کرونا در بحرین به ۱۸۹ نفر رسیده است.

تعطیلی دانشگاه‌ها و مدارس ۱۵ کشور دنیا بر اثر ویروس کرونا

معاون دبیرکل سازمان یونسکو گفت: ویروس کووید ۱۹ اثر جدی بر آموزش جوانان و نوجوانان می‌گذارد و تاکنون ۱۵ کشور دنیا مدارس و دانشگاه‌های خود را تعطیل کرده‌اند.

پاناما

با مرگ یک فرد در پاناما به خاطر ویروس کرونا نخستین قربانی این ویروس در آمریکای مرکزی هم به ثبت رسید. پاناما اعلام کرد که یک شهروند این کشور که به خاطر کرونا تحت مراقبت و درمان بود جان خود را از دست داد.

پاراگوئه

کشور پاراگوئه هم بعد از ابتلای دو فرد به ویروس مدارس و تجمعات را به حالت تعلیق درآورد.

یادآور می‌شود، سرویس مطبوعاتی سازمان بهداشت جهانی از افزایش تعداد افراد آلوده به ویروس کرونا در سراسر جهان خبر داد و اعلام کرد که تعداد آنها از 113000 نفر فراتر رفته است.

این سازمان افرود: براساس داده‌های اخیر، تعداد موارد مبتلا به ویروس کرونا در جهان 113.702 نفر بوده است که از این تعداد 80.924 بیمار در چین بوده‌اند.

انتهای پیام
captcha