شرط شفا گرفتن از تربت امام حسین(ع) چیست؟
کد خبر: 3887949
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۸
آیت‌الله روح‌الله قرهی مطرح کرد:

شرط شفا گرفتن از تربت امام حسین(ع) چیست؟

تولیت حوزه علمیه امام ‎‌مهدی(عج) حکیمیه تهران گفت: در ابتدای ماه شعبان ولادت آقایی است که تربتش شفای درد و بقعه‌اش محل اجابت دعا است. این آقای با عظمت حضرت حسین‌ بن ‌علی(ع) درباره شفای امراض و حفظ سلامت توصیه‌ای دارند که جواب محکمی است به آنهایی که می‌گویند مگر تربت شفا ندارد.

شرط شفا گرفتن از تربت امام حسین(ع) چیست؟به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ آیت‌الله روح‌الله قرهی، تولیت حوزه علمیه امام ‎‌مهدی(عج) حکیمیه تهران به مناسبت حلول ماه شعبان طی پیامی تصویری ضمن تبریک این ماه به مؤمنان، گفت: خدای متعال عنایت فرموده ماه شعبان‌المعظم و مکرم را ماه پوشیدن لباس تقوا قرار داده است و به واسطه ولادت سه خورشید امامت امام حسین(ع)، امام سجاد(ع) و مولا و آقا و سید و صاحب‌مان حضرت حجت(عج) و همچنین دو ماه ولایت حضرت ابوالفضل(ع) و علی‌اکبر(ع)، این ماه، ماهی پر از سرور است.


رعایت حفظ سلامت و توصیه‌های بهداشتی


وی با اشاره به شرط شفا بودن تربت امام حسین(ع) در رعایت حفظ سلامت و توصیه‌های بهداشتی است، اظهار کرد: در ابتدای این ماه ولادت آقایی است که تربتش شفای درد و بقعه‌اش محل اجابت دعا است. این آقای با عظمت حضرت حسین‌ بن ‌علی(ع) همان آقایی است که تربتش شفای امراض است که خودشان درباره شفای امراض و حفظ سلامت توصیه‌ای دارند و این توصیه جواب برخی از افراد را که یک سری مسائل را بدون فکر مطرح می‌کنند، بیان می‌کند.


این استاد اخلاق با اشاره به توصیه‌ای از امام حسین(ع) نسبت به حفظ سلامت، گفت: حضرت توصیه و تأکید بر حفظ سلامتی کرده‌اند و در روایتی که در کتاب شریف تحف‌العقول آمده است حضرت می‌فرمایند: «فَبادِروا بِصِحَّةِ الاَجْسامِ فى مُدَّةِ الاَعْمارِ»؛ در این روایت امام حسین(ع) تأکید می‌کنند که در مدت عمرتان نسبت به حفظ سلامت خود بکوشید. پس شفای در تربت حضرت یکی از شروط آن طبق توصیه خود حضرت کوشش در حفظ سلامت است.


وی تأکید کرد: این جواب محکمی است به آنهایی که می‌گویند مگر تربت شفا ندارد؟! در جواب باید گفت که بله تربت شفا دارد اما خود آن حضرت بیان می‌فرمایند برای سلامت بدن خودتان بکوشید؛ که یکی از این کوشیدن‌ها این است که اگر انسان احساس کرد مریضی و ویروسی آمد باید خودش مراقبت کند و نسبت به حفظ سلامت خود بکوشد.


بلا نتیجه فساد انسان در زمین


تولیت حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران با اشاره به آثار فساد و گناهان انسان در ایجاد بلا و مریضی، گفت: در جلسه قبل در بحث سال جدید و شب مبعث عرض شد که خدای متعال در قرآن کریم می فرماید «ظَهَرَ الْفَسَادُ فِي الْبَرِّ وَالْبَحْرِ بِمَا كَسَبَتْ أَيْدِي النَّاسِ لِيُذِيقَهُمْ بَعْضَ الَّذِي عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ يَرْجِعُونَ؛ به سبب آنچه دست‌هاى مردم فراهم آورده فساد در خشكى و دريا نمودار شده است تا سزاى بعضى از آنچه را كه كرده‏‌اند به آنان بچشاند باشد كه بازگردند.»

 


بیشتر بخوانید:

 

وی ادامه داد: تمام این فسادها به دست خود انسان در خشکی و دریا است. حالا چه آنها که گفتند عامل این ویروس کرونا حملات بیولوژیک از طریق یهود و آمریکا است و چه آنهایی که گفتند از طریق خفاش است؛ در هر دو صورت علت آن فساد انسان‌ها است که باعث شده دنیای به فساد کشیده مبتلا به بیماری کرونا شود.


آیت‌الله قرهی ضمن دعوت مردم در این شرایط به توجه بیشتر به پروردگار عالم برای دفع بلا و مریضی، گفت: اما روایت دیگر از وجود مقدس حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) است که می‌فرمایند «مَنْ عَبَدَاللّه َ حَقَّ عِبادَتِهِ آتاهُ اللّه ُ فَوْقَ اَمانِيهِ وَ كِفايَتِهِ»؛ هر که خدا را آن‌گونه که سزاوار است بندگی کند پروردگار عالم بیش از آرزوها و کفایتش به او عطا فرماید.


به پروردگار عالم توجه کنیم


وی ادامه داد: این روایت شاید عاملی شود برای اینکه توجه‌مان به پروردگار عالم زیاد شود. به هر حال اگر می‌خواهیم خدا به ما نعمتی عطا کند و مورد عنایت خدا قرار بگیریم و بلا هم از ما دور شود و همچنین خداوند به ما صحت و سلامت بدهد، نیاز به توجه به پرودگار عالم داریم که این توجه به خدا خیلی لازم و مهم است. باید آن جور که خدا سزاوار است او را عبادت کنیم، تا خدا هم به ما عنایت کند، نه اینکه به رقص و امثال آنها بپردازیم و از خدا توقع یاری هم داشته باشیم.
این استاد درس خارج حوزه علمیه نعمت سلامتی و امنیت را از دو نعممت‌های بزرگ الهی دانست و گفت: نکته‌ای که مورد غفلت است دو نعمت سلامتی و امنیت است. خدا این دو نعمت بزرگ را به ما عطا کرده و انسان قدر این دو نعمت را نمی‌داند و لحظه‌ای متوجه به اهمیت این دو نعمت می‌شود که آنها را از دست داده باشد.


وی ادامه داد: بنابراین اگر می‌خواهیم قدر صحت و سلامت خود را بدانیم و این نعمت را خدا از ما نگیرد، باید بیشتر به پروردگار عالم توجه کنیم که ان‌شاءالله خدا هم به ما عنایت ویژه کند.


آیت‌الله قرهی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ترس برخی از مردم نسبت به ویروس کرونا، گفت: مطلب دیگر اینکه قرآن وعده داده که بعد از سختی آسانی است و می‌فرماید «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا»؛ پس نگران نباشید و بدانید که بعد از هر سختی آسانی است. اگر کسی از این مشکلات و به خصوص این ویروس منحوس کرونا وحشت کند و برای مقابله با آن آماده نباشد تا حدی که از ترس کرونا جلوتر از مرگ بمیرد، این یکی از آن چیزهایی است که شیطان می‌خواهد و این ترس از ناحیه شیطان است.


وی ادامه داد: اما اگر این ویروس را عامل بدانید برای اینکه همان‌طور که امام المسلمین به نیروهای مسلح عزیز فرمان دادند که اگر حمله بیولوژیک است او را هدف قرار بدهند، این می‌شود همان «إِنَّ مَعَ الْعُسْرِ يُسْرًا» که بعد از هر سختی آسانی است.


تولیت حوزه علمیه امام مهدی(عج) حکیمیه تهران افزود: در چنین شرایطی انسان مواجهه می‌شود به اینکه بتواند با فضل الهی از این سختی‌ها با تدبیر و امید حقیقی، با مراقبه و مواظبت کردن بیرون بیاید، که اگر این‌گونه شد تمام است و از آن عبور کرده و خدای متعال نیز به انسان عنایت ویژه می‌کند.


آیت‌الله قرهی در پایان گفت: بنابراین در پایان از عزیزان درخواست می کنم ضمن اینکه در منزل هستید و بخشی از زمان خود را با دعا مشغول هستید، بخشی را هم به تفکر در این موضوع اختصاص دهید که چگونه با مشکلاتی که در آینده دشمنان نه فقط برای ما بلکه برای بشریت پیش می‌آورند، با آن دست و پنجه نرم کنیم و سختی‌ها را به آسانی تبدیل کنیم.


امیرمحسن سلطان‌احمدی

انتهای پیام
captcha