حمایت مالی ارشاد آذربایجان‌غربی از مؤسسات قرآنی
کد خبر: 3923324
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵

حمایت مالی ارشاد آذربایجان‌غربی از مؤسسات قرآنی

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: امسال این اداره‌کل با پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه و اهدای کمک‌های مالی بلاعوض سعی کرده تا از مؤسسات قرآنی حمایت‌های لازم را داشته باشد.

حمایت مالی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی از موسسات قرآنیبحرعلی محمودی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، در ارتباط با حمایت‌های انجام شده از مؤسسات قرآنی اظهار کرد: یکی از حمایت‌هایی که این اداره‌کل انجام داده مربوط می‌شود به پرداخت وام قرض‌الحسنه 30 میلیون ریالی که به 25 مربی قرآنی، مداح و 34 کانون فرهنگی ـ هنری مساجد سطح استان پرداخت شده است.

وی افزود: اقدام دیگر در راستای حمایت از مؤسسات قرآنی مربوط به اجرای طرح‌های تبلیغی و ترویجی قرآن است که در این ارتباط نیز به سه مؤسسه مجری این طرح‌ها مبلغ 120 میلیون ریال کمک مالی شد تا اجرای طرح‌ها را تا پایان سال برعهده گیرند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل ارشاد آذربایجان‌غربی ادامه داد: پرداخت کمک بلاعوض 10 میلیون ریالی به 116 مؤسسه قرآن و عترت آسیب‌دیده از کرونا از سوی اتحادیه‌های قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان حمایت دیگر بود که از مؤسسات قرآنی در سال جاری انجام شد.

محمودی واریز مبلغ 15 میلیون ریال برای 19 مؤسسه قرآنی فعال و دارای پروانه را نیز یکی دیگر از اقدامات در راستای حمایت از آن‌ها برشمرد و گفت: اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در حد توان سعی می‌کند از مؤسسات قرآنی که اغلب درآمدزایی پایینی دارند حمایت کند تا در این شرایط با مشکلات عدیده رو‌به‌رو نباشند. از دیگر حمایت‌هایی که از مؤسسات قرآنی می‌شود، اهدای 500 جلد قرآن تازه چاپ شده به مؤسسات قرآنی است.

وی تصریح کرد: در سطح استان 61 مؤسسه قرآنی زیر نظر اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فعالیت می‌کنند که از این تعداد 35 مورد فعال هستند.

انتهای پیام
captcha