خلاقیت دانش‌آموزان را در آموزش‌های مجازی فراموش نكنیم
کد خبر: 3928363
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۲

خلاقیت دانش‌آموزان را در آموزش‌های مجازی فراموش نكنیم

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس با تأکید بر لزوم ارتباط دوسویه بین دانش‌آموزان و معلمان در بحث آموزش‌های مجازی گفت: نباید خلاقیت دانش‌آموزان را در تدریس فراموش کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد فیاض‌پور، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس امروز، 19 مهر ماه در جلسه مدیران در شهر صدرا با موضوع انتخاب نماینده مدیران، با تأکید بر اینکه در ایام کرونا وظیفه سنگین و خطیری بر عهده فرهنگیان در سراسر کشور وجود دارد، گفت: فرهنگیان، دبیران و آموزگاران ما توانستند با برنامه‌ریزی خوب و مدون نقش خوبی را در جامعه در راه مبارزه با بیماری کرونا  ترسیم کنند.

وی افزود: آن‌ها با الگو گرفتن از نکات و مواردی از طرف سازمان بهداشت جهانی، وزارت بهداشت و درمان کشور و همچنین با به‌کارگیری راهکارهای تدریس این نکات در جامعه، مدرسه و خانواده‌ها نقش کلیدی را در راه مبارزه با کرونا ایفا کرده‌اند. در این بین برخی معلمان زحمتکش نیز با ابتکاراتی قابل توجه سعی در تداوم امر آموزش و برقرای ارتباط هرچه بیشتر مجازی با دانش‌آموزان دارند که باید تجربیات و خلاقیت آموزگاران در تدریس در اختیار همکاران قرار گیرد.

وی با اشاره به اشکالات موجود در عرصه تعلیم و تربیت گفت: هرچند زیرساخت‌ها و تمام امکانات موجود برای تعلیم و تربیت و آموزش دانش‌آموزان به‌کار گرفته شده است و از طرفی برنامه‌ریزی و تکاپویی قابل تحسین برای دانش‌آموزان ترسیم شده است ولی فراموش نکنیم که باید به کلاس‌ها در فضای مجازی چاشنی شادی و نشاط نیز اضافه شود تا دانش‌آموزان با روحیه خوب و انرژی مثبت بتوانند در فضای مجازی سر کلاس درس حاضر شوند. موارد و نکاتی که از طرف اداره‌کل آموزش و پرورش در بحث تدریس برای دبیران، آموزگاران و همچنین دانش‌آموزان در نظر گرفته شده است باید به بهترین شکل ممکن اجرا شود تا دانش‌آموزان نیز بتوانند در امر آموزش با معلمان خود همسو و همگام باشند.

فیاض‌پور با تأکید بر لزوم ارتباط دوسویه بین دانش‌آموزان و معلمان در بحث آموزش‌های مجازی گفت: نباید خلاقیت دانش‌آموزان را در تدریس فراموش کنیم شاید گاهاً آن‌ها راهی را برای تدریس و برای آموزش انتخاب کنند که از نظر همگی ما قابل تحسین باشند پس نباید ارتباط دوسویه با دانش‌آموزان مورد غفلت واقع شود.

 محبوبه سامانیان، معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه ۲ شیراز نیز با اشاره به اینکه سال تحصیلی گذشته سالی بسیار سخت و نگران‌کننده‌ای برای تمام معلمان، دانش‌آموزان، اولیا و جامعه فرهنگیان بود، گفت: با برنامه‌ریزی خوب مدیران شایسته و همچنین بهره‌مندی از توانمندی معلمان توانستیم سال تحصیلی را با موفقیت پشت سر بگذاریم.

وی بیان كرد: هر ساله فرآیند ثبت‌نام فراز و نشیب‌های زیادی را به همراه خود دارد به‌خصوص امسال که در ایام کرونا لازم بود حضور اولیا در مدارس کمتر شود تا بتوانیم به نحوی از شیوع این ویروس منحوس جلوگیری کنیم.

 سامانیان ادامه داد: در این راستا  با برنامه‌ریزی صورت گرفته از طرف مدیر، اعضای شورای معاونین آموزش و پرورش فارس و ناحیه  ستاد ثبت نام در شهر صدرا دایر شود تا شهروندان بتوانند با مراجعه به این ستاد و گرفتن آدرس مدارس مورد نظر در امر ثبت‌نام با سهولت کار خود را انجام دهند.

انتهای پیام
captcha