پیام آیت‌الله مکارم به دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری
کد خبر: 3958971
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶

پیام آیت‌الله مکارم به دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری

آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی در پیامی به گردهمایی «آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» تأکید کرد: «ایثار» یکی از صفات برجسته است که انسان کاری را بدون «چشم‌داشت» و انتظار پاداش از فرد یا جامعه انجام دهد. این صفتی است که تنها اولیاء اللَّه و مؤمنان خالص و مخلص به آن آراسته می‌شوند.

آیت‌الله مکارم

به گزارش ایکنا؛ آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی از مراجع عظام، پیامی به گردهمایی دهمین آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران، ارسال کرد. مشروح این پیام به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

«... وَیُؤْثِرُونَ عَلَی أَنْفُسِهِمْ وَلَوْ کَانَ بِهِمْ خَصَاصَةٌ» (حشر: ۹)

قبل از هر چیز تشکیل این همایش با شکوه را به همه شرکت‌کنندگان و دست‌اندرکاران تبریک می‌گویم.

«ایثار» یکی از صفات برجسته انسانی است که انسان کاری را بدون «چشم داشت» و انتظار پاداش از فرد یا جامعه انجام دهد. این صفتی است که تنها اولیاء اللَّه و مؤمنان خالص و مخلص به آن آراسته می‌شوند.

انسان خداباور با فداکاری و ایثار و از خود گذشتگی نسبت به مردم در پی کسب رضای خدای سبحان است و خود را نمی‌بیند و نمی‌شناسد تا چه رسد به این‌که کامجویی‌ها او را به خود مشغول سازد؛ و این همان چیزی است که گاهی از آن به «مرحله فنا» تعبیر می‌شود، همانگونه که نمونه آن را در سیرۀ پیشوایان بزرگ مشاهده می‌کنیم.

بی‌جهت نیست که مفاهیمی همچون ایثار و گذشت و یاری کردن تهیدستان، در قرآن و روایات بسیار مورد توجه قرار گرفته است، به‌گونه‌ای که بسیاری از آموزه‌ها و چشم‌انداز‏های اجتماعی و اقتصادی اسلام، بر تعالیمی هم، چون ایثار، انصاف، دگردوستی و مواسات... در جهت تحقق عدالت اقتصادی و اجتماعی و کاهش فاصله طبقاتی، طراحی شده است.

اینجانب صمیمانه از همه دست‌اندرکاران این همایش که با زحمت و دلسوزی فراوان سبب تبلور و شکل‌گیری محفل ارزشمند و باشکوه «آیین اعطای تندیس ملی فداکاری به دانشجویان ایران» شدند، تشکر و قدردانی می‌نمایم و از خداوند متعال برای همه آنان توفیق روز افزون را مسئلت می‌کنم.

والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
قم ـ ناصر مکارم شیرازی
۲۰ / ۱۲ / ۱۳۹۹
انتهای پیام
captcha