«محمود الشیخی» جوان‌ترین قاری استان قنای مصر
کد خبر: 3963022
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ - ۰۷:۱۱

«محمود الشیخی» جوان‌ترین قاری استان قنای مصر

«محمود الشیخی» دانش‌آموز الازهر و اهل استان قنا در مصر است که جوان‌ترین قاری قرآن در این استان نامیده می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از الیوم السابع، «محمود محمد عبید» که بر اساس نام روستای الشیخیه در جنوب استان قنای مصر به محمود الشیخی معروف است، قرآن کریم را در 12 سالگی حفظ کرد و اکنون جوان‌ترین قاری در استان قنا شمرده می‌شود.
 
محمود الشیخی که اکنون در دوره متوسطه الازهر تحصیل می‌کند، حفظ قرآن را از سن 6 سالگی آغاز کرد و توانست در 12 سالگی کل قرآن را حفظ کند. او قرآن کریم را در ابتدا نزد پدرش آموخت و سپس برای ادامه آموزش قرآن به مکتب‌خانه‌های روستا رفت.

الشیخی درباره زندگی خود می‌گوید که در یک خانواده قرآنی و دوستدار آموزه‌های دینی رشد کرده است. پدرش نیز حافظ قرآن است و در یکی از ادارات الازهر به عنوان راهنمای امور قرآنی فعالیت می‌کند.
 
به گفته این جوان قاری مصری، وی حفظ قرآن را نزد پدرش آغاز کرده و سپس نزد شیخ محمود ذکی، استاد قرآن فرستاده شده و حدود 18 جزء را نزد او حفظ کرده است. او سایر جزءهای قرآن را نیز نزد شیخ احمد حسن سواکن فراگرفته و احکام تجوید و علوم قرآنی را نزد شیخ ممدوح القوصی آموخته است.
 
الشیخی با بیان اینکه شنوندگان قرائت‌های او به دلیل شباهت صوت وی به شیخ منشاوی، او را شیخ محمد صدیق منشاوی لقب داده‌اند، آرزو کرد که به رادیو قرآن مصر که آرزوی همه قاریان مصری است وارد شود.
 
برگزاری مسابقات حفظ قرآن در سینای شمالی
 
خبر قرآنی دیگر از مصر اینکه اخبار الیوم اعلام کرد، ثبت‌نام مسابقات قرآنی ماه رمضان در استان سینای شمالی مصر از سه‌شنبه 17 فروردین آغاز شده و تا یکشنبه 22 فروردین ادامه دارد.
 
این مسابقات شامل سه بخش مسابقه آزاد، گروه سنی زیر 10 سال و افراد دارای مشکلات خاص است که در بخش اول شامل حفظ کل قرآن کریم به همراه مفاهیم، در بخش دوم شامل حفظ یک چهارم قرآن به همراه مفاهیم و بخش سوم شامل حفظ 3 جزء قرآن کریم است.
 
شیخ ابراهیم جمعه، مدیر اداره اوقاف سینای شمالی با اشاره به اینکه ارسال ویدئوهای داوطلبان از روز سه‌شنبه 17 فروردین تا یکشنبه هفته آینده (22 فروردین) انجام می‌شود، گفت: گزینش اولیه در اداره اوقاف سینای شمالی در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه 24 و 25 فروردین انجام خواهد شد و قرار است گزینش نهایی در دیوان کل وزارت اوقاف، در روز یکشنبه 29 فروردین انجام و نفرات برتر اعلام شود.
انتهای پیام
captcha