اعلام حمایت نخست‌وزیر عراق از طرح‌های پایان جنگ یمن
کد خبر: 3963540
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۹
در دیدار با دبیرکل اتحادیه عرب مطرح شد:

اعلام حمایت نخست‌وزیر عراق از طرح‌های پایان جنگ یمن

نخست‌وزیر عراق در دیدار با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب از طرح‌های پیشنهادی برای پایان جنگ یمن اعلام حمایت کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از روسیاالیوم،  مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق در دیدار با احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب، بر حمایت عراق از طرح‌های پیشنهادی برای پایان درگیری در یمن، کمک به لبنان در شرایط دشوار کنونی و بازگشت سوریه به اتحادیه تأکید کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر این کشور بعد از ظهر امروز (شنبه) با صدور بیانیه‌ای، اعلام کرد که وی در شهر بغداد و در حضور فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق، پذیرای احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب و هیئت همراه بوده است.

بر اساس این بیانیه، نخست‌وزیر عراق و دبیرکل اتحادیه عرب در دیدار خود، آخرین تحولات در عرصه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و همچنین مسائل مختلف حال حاضر جهان عرب را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

الکاظمی در این دیدار ضمن تأکید بر اهمیت حضور کارآمد اتحادیه عرب و توسعه سیستم‌های کاری خود برای توانمندسازی آن در خدمت‌رسانی به ملت‌های عربی، اظهار کرد که عراق به دنبال برگزاری نشست بعدی اتحادیه از طریق پشتیبانی از نقش بیشتر عربی در تلاش‌های آرامش‌بخش است.

نخست‌وزیر عراق همچنین تأکید کرد که کشورش از طرح‌های با هدف پایان درگیری در یمن، کمک به لبنان برای پشت سر گذاشتن شرایط دشوار خود، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب و تشویق گفت‌و‌گوی داخلی در این کشور پشتیبانی می‌کند.

به گفته الکاظمی، اتحادیه عرب نقش مهمی در راستای تقویت همگرایی سازنده، غلبه بر اختلافات و افزایش تلاش‌های آرامش‌بخش میان کشورهای کارآمد منطقه پیش رو دارد، در حالی که کشورهای مذکور نیز دارای روابط تاریخی فراتر از بحران‌های کنونی هستند.

نخست‌وزیر عراق همچنین گفت که مسئله فلسطین باید در رأس اولویت‌های ما باقی بماند، چرا که یک مسئله وجدانی برای اعراب و بشریت به شمار می‌آید و ملت فلسطین نیز همچنان از شرایط دشوار و ظلم و ستم تاریخی رنج می‌برد.

ابوالغیط نیز از اقدامات دولت عراق به ویژه در رابطه با سیاست خردمندانه و متعادل، آغوش باز به روی همسایگان عرب و منطقه‌ای خود و روحیه ابتکار عمل مثبتی که در پیش گرفته، تمجید کرد.

انتهای پیام
captcha