نگاهی به فعالیت‌های شورای هیئت‌های مذهبی آذربایجان‌غربی در ماه رمضان
کد خبر: 3969786
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۲

نگاهی به فعالیت‌های شورای هیئت‌های مذهبی آذربایجان‌غربی در ماه رمضان

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه‌های هیئت‌های مذهبی استان در ماه رمضان علاوه بر مناجات‌خوانی، برای تربیت قاری و قرائت قرآن در فضای مجازي برنامه‌ریزی شده است که در این راستا توانسته‌ایم استعدادهای خوبی کشف کنیم.

ارسالی امروز ا تربیت قاری قرآن از فعالیت‌های شورای هیئات مذهبی آذربایجان‌غربی در ماه رمضانعلیرضا بقائی، رئیس شورای هیئت‌های مذهبی آذربایجان‌غربی در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: هیئت‌های مذهبی به‌عنوان بزرگ‌ترین تشکل مردمی بدون ردیف بودجه مالی از ارگان دولتی به بهترین وجه در این شرایط کرونایی و همانند تمامی رویداد‌ها، فعالیت دارند، به‌طوری که در هر گوشه‌ای از شهرهای مختلف استان فعالیت‌های هیئتی، جهادی و مردمی رونق دارد.

وی افزود: با وجود تعطیلی اماکن مذهبی و اعتاب مقدسه، تجلی و استمرار امر دینی و معنوی در آذربایجان‌غربی تعطیل نشده و به اشکال دیگر در اقصی نقاط استان از جمله روستاها و نقاط صفر مرزی نمایان است که از جمله می‌توان به جمع‌آوری کمک‌های معیشتی، تهیه بسته‌های بهداشتی، آزادی زندانیان جرائم غیر عمد، تسویه حساب نسیه‌های افراد نیازمند در اصناف و پرداخت اجاره بهای برخی کسبه کم‌درآمد اشاره کرد.

بقائی بیان کرد: در ماه مبارک رمضان هیئت‌ها، حسینیه‌ها و مساجد استان آذربایجان‌غربی فعال بوده و برنامه‌ریزی لازم را برای برپایی روزهایی پر برکت و همراه با شکست کرونا انجام دادند که قابل تعمیم به سایر تشکل‌های دینی و مذهبی بوده و در تمامی مناطق استان طرح هر هیئت یک منطقه در طول یک سال اخیر به خوبی و به نحو احسن با مشارکت خیل عظیم حسینیان در استان برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

وی ادامه داد: هیئت‌های مذهبی برای ماه مبارک رمضان برنامه‌های حضوری بسیاری تدارک دیده بودند که به‌دلیل گسترش شیوع ویروس کرونا مانند سال گذشته محقق نشد و بیشتر برنامه‌های هیئت در فضای مجازی در حال اجراست.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: برنامه‌های ماه مبارک رمضان در آذربایجان‌غربی علاوه بر مناجات‌خوانی، برای تربیت قاری و قرائت قرآن در فضای مجازی برنامه‌ریزی شده است و توانسته‌ایم استعدادهای خوبی را کشف کنیم؛ همچنین برای اطعام فقرا و نیازمندان از ابتدای ماه مبارک رمضان با همکاری خیرین توانسته‌ایم غذای گرم تهیه و هر شب در درب منازل نیازمندان در مناطق محروم و کم‌برخوردار شهر توزیع کنیم.

وی گفت: در طول یک سال اخیر یک هزار و 200 خانواده نیازمند در آذربایجان‌غربی از سوی هیئت‌های مذهبی شناسایی شده است و تحت پوشش طرح هیئت یک منطقه قرار گرفته و از ابتدای ماه مبارک رمضان در مرحله اول ۶۰۰ بسته معیشتی توزیع و درمرحله دوم که از شب‌های قدر شروع و حدود ۶۰۰ بسته دیگر توزیع شد.

بقائی ادامه داد: ساماندهی هیئت‌های دانش‌آموزی و دعوت از دانش‌آموزان نخبه نیز از برنامه‌های ما بوده و با توجه به شیوع ویروس کرونا و عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس هیئت‌های دانش‌آموزی با حضوری مؤثر در مناطق مختلف شهرستان اروميه و شناسایی ۲۰۰ دانش‌آموز بی‌بضاعت به‌صورت مستمر در حال کمک تحصیلی و آموزش مجازی و حضوری تحصیلی دانش‌آموزان هستند.

وی تصریح کرد: اجرای طرح احسان ماندگار با عنوان آزادسازی زندانیان مالی و غیرعمد در سطح استان در طول ماه مبارک رمضان انجام و روحانیون، مداحان و اعضای هیئت‌های مذهبی در سطح استان با اجرای جشن گلریزان مجازی توفیق پیدا کردند تعداد ۶۰ زندانی مالی و جرائم غیر عمد با مبلغ ۱۸۰ میلیون تومان را آزاد و به آغوش گرم خانواده و جامعه برگردانند.

رئیس شورای هیئت‌های مذهبی آذربایجان‌غربی گفت: هیئت‌های مذهبی آذربایجان‌غربی تعطیل نیستند و همچنان برنامه‌های خود را در بستر فضای مجازی به‌صورت هفتگی برگزار می‌کنند و در فضای مجازی علاوه بر زحمات و تلاش هیئتی‌ها اقدام به مشاوره‌های اعتقادی و دینی توسط روحانیون و سخنرانان مذهبی و اجتماعی صورت می‌گیرد و ادامه‌دار است.

انتهای پیام
captcha