عید فطر، تجلی یک ماه بندگی و عبودیت انسان به‌درگاه خدا است
کد خبر: 3971226
تاریخ انتشار : ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۸

عید فطر، تجلی یک ماه بندگی و عبودیت انسان به‌درگاه خدا است

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، گفت: ماه رمضان ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است. مبارک است این عید بر کسانی که با روزه‌داری، امساک و حضور بر سر سفره پربرکت و گسترده خداوند سبحان به هویت و شخصیت اصیل و جایگاه رفیع و منیع خود باز گشته‌اند.

ارسالی امروز ا عید فطر، تجلی یک ماه بندگی و عبودیت انسان به‌درگاه خدا استحجت‌الاسلام محمد داداش‌زاده، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌غربی، اظهار کرد: فرارسیدن عید فطر را به تمام مسلمین تبریک می‌گویم و عید فطر مظهر عظمت، مجد، شوکت و تجلی‌گاه صلابت و عزت و کرامت مسلمین است.

وی افزود: خداوند سبحان را شاکریم که برایمان توفیق داد تا امسال نیز در ضیافت بزرگ الهی شرکت کرده و از خوان گسترده آن بهره‌مند شویم و پس از یک ماه اطاعت از فرمان الهی، سربلند و شادمان از جمع‌آوری توشه آخرت و عفو گناهان، نماز شکر به‌جا می‌آوریم و به یاری خداوند سبحان شادمانی اصلی روزه‌داران واقعی در روز محشر و به هنگام اعطای پاداش آخرت خواهد بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در حدیثی می‌فرماید، ماه رمضان ابتدایش رحمت، میانه‌اش مغفرت و پایانش آزادی از آتش جهنم است. مبارک است این عید بر کسانی که با روزه‌داری، امساک و حضور بر سر سفره پربرکت و گسترده خداوند سبحان به هویت و شخصیت اصیل و جایگاه رفیع و منیع خود باز گشته‌اند.

وی ادامه داد: عید سعید فطر فرصت مغتنمی برای نمایش عبودیت مسلمانان به‌درگاه خداوند و نمایش وحدت امت اسلامی است و همه مسلمین در این روز بزرگ، عید بندگی را به یکدیگر تبریک گفته و در کنار یکدیگر با نوای «اللهم اهل الکبریا و العظمه» خدا را فریاد می‌زنند، خوشا به‌حال مؤمنینی که این فرصت را قدر دانسته و خود را به پروردگارشان نزدیک کردند.

حجت‌الاسلام داداش‌زاده، تصریح کرد: نماز عید فطر با توجه به دستورالعمل‌های ستاد ملی مبارزه با ویروس کرونا در مساجد شهری و روستایی استان با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی اقامه خواهد شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی، گفت: بادادن فطریه، واجب و بیمه کردن سلامتی هر انسان محسوب می‌شود و بر هر فرد مسلمان عاقل، بالغ و غنی لازم است که در پایان ماه مبارک رمضان فطریه بپردازد و در این رابطه باید بستگان نزدیک و همسایه‌های نیازمند در اولویت قرار گیرند.

انتهای پیام
captcha