نیازمند همراهی خیران برای اشتغالزایی زندانیان هستیم
کد خبر: 3976323
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۵۵

نیازمند همراهی خیران برای اشتغالزایی زندانیان هستیم

دادستان عمومی و انقلاب فارس با بیان اینکه هدف ما ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان زندان و خانواده‌های آنان و ایجاد درآمد و منابع پایدار برای آنان است، بر ضرورت همراهی خیران در این زمینه به خصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان تأکید کرد.

به گزارش ایکنا از فارس، سیدمصطفی بحرینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز فارس شامگاه سه‌شنبه، 18 خردادماه در بازدید از پروژه مجتمع فرهنگی ـ آموزشی انجمن حمایت از زندانیان شیراز گفت: هدف نهایی ما در انجمن حمایت زندانیان، ایجاد اشتغال پایدار برای مددجویان زندان و خانواده‌های آنان و ایجاد درآمد و منابع پایدار برای آنان است تا از آسیب‌های احتمالی در بین خانواده‌ها جلوگیری شود.

وی بر ضرورت همراهی خیران در این زمینه به خصوص ایجاد اشتغال برای زندانیان تأکید کرد و افزود: برای تحقق این مهم پشتیبانی نهادهای مؤثر و خدمت‌رسان و خیرین نیاز است.

رئیس هیئت مدیره انجمن حمایت زندانیان شیراز گفت: یکی از تکالیف مهمی که بر عهده دادگستری و قانون گذاشته شده است بازپروری و اصلاح مددجویان زندان‌هاست و در صورتی که زندانی اصلاح و به جامعه بازگردد شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

بحرینی با تصریح اینکه اگر به زندانیان پس از آزادی توجهی نشود تغییراتی در وضعیت اجتماعی آنان ایجاد نخواهد شد و آن فرد دوباره به سمت جرم سوق داده می‌شود، گفت: یکی از مواردی که در اصلاح زندانی مؤثر است بحث اشتغال و حمایت از خانواده‌های آنان است.

وی یادآور شد: در بازدید و سرکشی از خانواده‌های زندانیان مشاهده می‌کنیم که در چه وضعیت نابسامانی قرار دارند و برای حمایت از این خانواده‌ها باید مکان مناسبی برای اجرای برنامه‌های آموزشی، فرهنگی، اشتغالزایی آنان درنظر گرفته شود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز  استان فارس گفت: پروژه مجتمع فرهنگی، آموزشی و اداری انجمن حمایت زندانیان شیراز که هم اکنون درحال احداث است به منظور انجام امور مختلف از جمله فعالیت‌های مشاوره‌ای، روان‌شناسی، حقوقی، مذاکره اصلاحی، فعالیت‌های آموزشی، فرهنگی و غیره در نظر گرفته شده است تا در راستای حمایت از زندانیان خدمات مطلوبی به جامعه هدف ارائه شود و برخی از برنامه‌های اقدامات تأمینی مدیریت و ساماندهی شود.

محمدهادی ایمانیه رئیس هیئت مدیره شبکه مجمع خیرین استان فارس نیز در این بازدید گفت: حتی اگر زندانی قاتل و مجرم باشد خانواده وی گناهی مرتکب نشده است و به آنان باید بیش از سایر اقشار جامعه توجه شود چرا که خانواده‌های زندانیان مظلوم واقع شده‌اند.

وی اضافه کرد: با راه‌اندازی این مرکز آمادگی لازم را داریم با همکاری انجمن روان‌شناسان، مشاوره‌های روان‌شناسی و روان درمانی و همچنین با کمک حقوقدانان، مشاوره حقوقی به این خانواده‌ها ارائه کنیم.

ایمانیه همچنین یادآورشد: در زمینه ایجاد اشتغال، خدمات مددکاری و درمانی نیز می‌توانیم با انجمن حمایت زندانیان همکاری داشته باشیم.

انتهای پیام
captcha