خسارت ۲۰۹ میلیارد ریالی سیل در تکاب
کد خبر: 3984919
تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۷

خسارت ۲۰۹ میلیارد ریالی سیل در تکاب

فرماندار تکاب گفت: در ۲۲ روستای تکاب به دلیل بارش تگرگ و سیل ۲۰۹ میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و دامی وارد شد و نیز محصول زراعی چهار هکتار از مزارع گندم و جو از بین رفت.

ارسالی| خسارت 209 میلیارد ریالی سیل در تکاببه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، امیر ستوده‌فر، فرماندار تکاب، امروز، 27 تیرماه در جمع خبرنگاران با اشاره به میزان خسارت‌های وارده تگرگ و سیل در این شهرستان اظهار کرد: روز جمعه برابر با 25 تیر پس از بارش شدید باران در این شهرستان سیلاب چندین روستا را در تکاب به زیر آب برد.

وی افزود: در این راستا در 22 روستای تکاب به دلیل بارش تگرگ و سیل 209 میلیارد ریال خسارت به بخش کشاورزی و دامی وارد شد و نیز محصول زراعی چهار هکتار از مزارع گندم و جو از بین رفت.

فرماندار تکاب ادامه داد: آسیب به 108 هکتار از باغات میوه، 300 هکتار از مزارت کشت حبوبات، تلف شدن 16 راس دام و از بین رفتن 130 هکتار از علوه دام‌داران از دیگر خسارات سیل در تکاب بوده است.

وی با بیان اینکه خسارت سیل تنها به این موارد مذکور ختم نمی‌شود، بیان کرد: از بین رفتن محصول پیاز دو هکتار مزرعه به قیمت ریالی دو میلیارد و 400 میلیون ریال و آسیب به مکان نگهداری دام‌ها در 65 واحد به قیمت 6 میلیارد و 200 میلیون ریال از جمله دیگر خسارات سیل در تکاب است.

ستوده‌فر تصریح کرد: در مجموع سیل روز جمعه به 10 درصد از مزارع و باغات تکاب و پنج درصد از شیلات و زنبورستان‌های تکاب خسارت وارده کرده است.

 

انتهای پیام
captcha