فعالیت جهادی ۴۰ طلبه در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه
کد خبر: 3987009
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

فعالیت جهادی ۴۰ طلبه در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه گفت: در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) حدود ۱۵۰ طلبه در پایه‌های مختلف در حال تحصیل بوده و حدود ۴۰ طلبه به‌صورت جهادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت هستند.

ارسالی امروز ا فعالیت جهادی 40 طلبه در مدرسه علمیه حضرت زینب کبری (س) ارومیهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، زینب قلی‌زاده، مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه، 6 مرداد ماه، در گفت‌وگو با اصحاب رسانه، اظهار کرد: در جبهه فرهنگی باید همیشه حضور دشمن را احساس کرده و از به وجود آمدن کربلاها جلوگیری کنیم و طلاب باید حضرت سید الشهدا(ع) را به عنوان الگوی خودشان در مسیر بندگی انتخاب کنند و در صحنه‌های مختلف فرهنگی با شناخت صحیح دوست و دشمن، به کمک اسلام و انقلاب برآیند.

وی افزود: تاسیس مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه، بهمن سال ۹۲ تاسیس و با ۴۸ طلبه کار خود را آغاز کرد و در طول هشت سال گذشته پیشرفت چشمگیری داشته و در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی و تربیتی جزو مدارس برتر استانی بوده و در عرصه‌های مختلف از جمله جشنواره‌های ابن خلیلان و مراحل استانی علامه حلی حائز رتبه‌های برتر شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) ارومیه، تصریح کرد: جذب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) از مقطع دیپلم بوده و داوطلبین بعد از طی مراحل جذب و پذیرش در دوره یک ماهه شرکت می‌کنند که از بین آن‌ها افراد مورد نظر انتخاب می‌شود و در این مدرسه حدود ۱۵۰ طلبه در پایه‌های مختلف در حال تحصیل هستند که معدل بیش از ۵۰ طلبه بالای ۱۸ است و حدود ۴۰ طلبه به‌صورت جهادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی در حال فعالیت هستند.

وی ادامه داد: فعالیت‌های مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) در دوران کرونا قابل قبول بوده و دراین ایام مدرسه همراه با دیگر مجموعه‌ها به تولید روزانه حدود ۵۰۰ عدد ماسک همت گماشت و آن را به همراه بسته‌های بهداشتی در مناطق آسیب پذیر ارومیه توزیع کرد.

قلی زاده، بیان کرد: کرونا به بُعد آموزشی حوزه‌ها آسیب زده و با شیوع کرونا کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شود که این مسئله آسیب‌های فراوانی را به دنبال دارد اما تلاش شده تا با همراهی اساتید مدرسه این آسیب‌ها به حداقل برسد، البته برخی برنامه‌های مدرسه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری هم برگزاری می‌شود و در شبکه‌های مجازی گروه‌های مختلف در بستر پیام رسان‌های داخلی ایجاد شده که از آن برای برگزاری کلاس‌های اخلاق ، بصیرتی و ... استفاده می‌شود.

وی گفت: در بُعد اخلاقی و بصیرتی و پاسخ به شبهات دینی و سیاسی تلاش شده  از اساتید استانی و کشوری استفاده شود تا طلاب در تراز انقلاب تربیت و تحویل جامعه شود و از آن جایی که نسبت به سرنوشت انتخابات حساس بودیم و احساس تکلیف می‌کردیم، طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س) در ایام انتخابات به صورت جهادی در سطح شهر و روستاها حضور یافته و مردم را به حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح دعوت می‌کردند و در این راستا از ظرفیت مساجد،  پایگاه‌های بسیج و جلسات بانوان نهایت استفاده شده است.

مدیر مدرسه علمیه حضرت زینب کبری(س)، اظهار کرد: در ایام ولادت و شهادت ائمه و مناسبت‌های ملی مذهبی فعالیت مدرسه محدود به خود مدرسه نبود، بلکه با حضور در مناطق مختلف شهر به برگزاری جشن‌ها و مراسمات مذهبی و ملی پرداختیم و در آن‌ها مسائل دینی و احکام شرعی به مردم تشریح شد و همچنین حرکت‌های خودرویی هم در این ایام در سطح شهر صورت گرفت.

وی ادامه داد: معیار مدرسه علمیه زینب کبری(س) برای جذب و پذیرش، کیفیت به جای کمیت است و در این راستا طلاب خواهر در ایام پذیرش حوزه‌های علمیه به مناطق مختلف شهر رفته و رسالت حوزه علمیه خواهران را تشریح و بانوان را به حضور در حوزه دعوت کرده و به همین دلیل استقبال  طلاب جدید از مدرسه زینب کبری (س) نسبت به مدارس دیگر بهتر بود.

انتهای پیام
captcha