مطالب اصیل دینی باید بدون تعصب مذهبی تبیین شود
کد خبر: 3987192
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۹

مطالب اصیل دینی باید بدون تعصب مذهبی تبیین شود

امام جمعه ارومیه، گفت: علمای شیعه و سنی باید از تصورات غلط در مورد مذاهب و تقابل در مسائل گوناگون دست بردارند و مطالب اصیل دینی را بدون تعصب برای مردم تبیین کنند.

ارسالی امروز ا مطالب اصیل دینی باید بدون تعصب مذهبی تبیین شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمهدی قریشی، امام جمعه ارومیه و نماینده‌ ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی در نشست تخصصی اساتید و علمای شیعه و سنی به مناسبت عید غدیر، اظهار کرد: مسئله عید غدیر خم نکته مهم تاریخ اسلام است که باید توسط علمای شیعه و سنی به خوبی تبیین شود.

وی افزود: ایام و اعیاد ذی‌الحجه فرصت مغتنمی بوده تا مسائل مهم دینی در بین مردم تبیین شود اما متاسفانه با پرداختن به حواشی و ظواهر مسائل از مسیر اصلی دین مداری فاصله گرفته می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین قریشی، بیان کرد: عید قربان باید الگوی عبودیت و معنویت برای ما باشد تا معارف بزرگ دینی در این روزها بیان شود تا اسلام بیشتر در جامعه گسترش پیدا کند.

وی ادامه داد: توجه به ظواهر و زمان اعیاد بزرگ اسلامی باعث ایجاد مشکل و انحراف در ایام مهم مناسبتی دینی شده و اصل موضوع به حاشیه کشیده که باید اصلاح شود و جریان مباهله باید مورد توجه علمای شیعه و سنی قرار بگیرد چرا که مسأله حقانیت اسلام در این موضوع مطرح است.

امام جمعه ارومیه، تصریح کرد: تقویت ایام محرم، تقویت دین و اسلام بوده و نباید با نگاه تعصبی به وسیله‌ای برای تضعیف و یا تقویت مذاهب اسلامی تبدیل شود و تأکید بر فضائل اهل بیت (ع) مایه تقویت دین و اسلام محسوب می‌شود.

وی گفت: باید معنویت و عبودیت در بین مردم تقویت شده تا دین در جوامع اسلامی تقویت و تثبیت شود.

امام جمعه ارومیه، اظهار کرد: علمای شیعه و سنی باید از تصورات غلط در مورد مذاهب و تقابل در مسائل گوناگون بردارند و مطالب اصیل دینی را بدون تعصب برای مردم تبیین کنند.

انتهای پیام
captcha