برگزاری نشست ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان‌غربی
کد خبر: 3987944
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲

برگزاری نشست ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان‌غربی

دومین نشست تخصصی ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان غربی با محوریت آغاز به کار هشتمین دوره شوراهای روحانیت اهل سنت استان در ارومیه برگزار شد.

ارسالی امروز ا برگزاری نشست ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان‌غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه ارومیه، روز گذشته، 10 مرداد ماه در دومین نشست تخصصی ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان‌غربی با محوریت آغاز به کار هشتمین دوره شوراهای روحانیت اهل سنت استان، اظهار کرد: وظیفه علما در هدایت و ارشاد جامعه بسیار مهم بوده و این وظیفه سنگین را در ادامه راه پر فراز و نشیب انبیا و اولیا الهی است.

وی افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی این امکان را به علمای اهل سنت داده تا امور حسبیه اهل سنت با نظر این علما اداره شود و باید علمای اهل سنت از برگزاری دومین نشست تخصصی ائمه جمعه و شورای روحانیت اهل سنت آذربایجان‌غربی نهایت استفاده را ببرند.

حجت‌الاسلام قریشی ادامه داد: اعضای شورای روحانیت اهل سنت استان باید با حضور به موقع در صحنه‌ها و اعیاد مختلف موجبات اتحاد و همبستگی امت اسلامی را فراهم کرده و دسیسه دشمنان مبنی بر ایجاد اختلاف و تفرقه بین شیعه و سنی را خنثی کنند.

در ادامه این مراسم، ناصر عتباتی، رئیس کل دادگستری آذربایجان‌غربی اظهار کرد: رجوع به وکیل و مشاور و لزوم افزایش اطلاعات حقوقی در جامعه توسط علما و روحانیون باید تبیین شود و توصیه‌های پیشگیرانه، مداخله در امر صلح و سازش، ارشادات و تذکرات علما و روحانیون می تواند تأثیر بسزایی در کاهش ناهنجاری‌ها و بزه‌های اجتماعی داشته باشد.

عتباتی ادامه داد: روحانیون و علما بزرگترین ظرفیت برای کاهش تنش‌ها، تنظیم فرهنگ ارتباطات اجتماعی و در نهایت کاهش پرونده‌های دادگستری بوده و این عزیزان باید از این فرصت ارزشمند استفاده کرده و رسالت خود را در جامعه انجام دهند.

حجت‌الاسلام فعال آذر، مدیر مرکز بزرگ اسلامی آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم با اشاره به سالروز مباهله و اهمیت بزرگداشت این روز بزرگ گفت: روز مباهله در حقیقت روز پیروزی اسلام بر سایر ادیان است و حقانیت دین مبین اسلام را نشان می‌دهد.

وی در پایان افزود: وجود شورای روحانیت اهل سنت موجب می‌شود تا علمای اهل سنت نظرات دینی و مذهبی خود را در موضوعات مختلف از جمله دعاوی امور حسبیه و امورات فقهی خود ارائه کنند.

انتهای پیام
captcha