حقوق شهروندی زندانیان رعایت شود
کد خبر: 3994363
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸

حقوق شهروندی زندانیان رعایت شود

نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین با اشاره به اهمیت رعایت حقوق شهروندی زندانیان گفت: با هدف تکریم و رعایت حقوق شهروندی زندانیان، افزایش سرانه فیزیکی زندان ضرورت دارد.

به گزارش ایکنا از فارس، محمد مهدی فروردین، نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیر و کارزین امروز، 10 شهریورماه در بازدید از زندان فیروزآباد ضمن قدردانی از تلاش‌های رئیس و کارکنان زندان گفت: قدم‌های خوبی در موضوع خدمت به زندانیان برداشته شده به طوری که رضایت تمام زندانیان را به دنبال داشته است.

وی افزود: با هدف تکریم و رعایت حقوق شهروندی زندانیان، افزایش سرانه فیزیکی زندان ضرورت دارد و این مهم با ساخت زندان جدید و تکمیل پروژه انجام خواهد شد.

این نماینده مجلس اظهار امیدواری کرد که شرایط جامعه به گونه‌ای رقم خورد که جمعیت زندان‌ها کاهش پیدا کند زیرا چنین مسئله‌ای قطعاً در کاهش آسیب‎های اجتماعی هم مؤثر خواهد بود.

حسین آرگیو، فرماندار فیروزآباد هم خطاب به زندانیان گفت: ضمن یادگیری آموزش حرفه و فنون مختلف، دوران تحمل مجازات باید فرصت مناسبی برای خودسازی نفس باشد تا پس از آزادی، فردی مفید برای خانواده و جامعه باشید.

رحیم بازیاری؛ رئیس زندان فیروزآباد نیز به بیان عملکرد یکساله زندان در حوزه‌های مختلف پرداخت و گفت: اصلاح و تربیت نادمین و تکریم حقوق شهروندی آنان یکی از اولویت‌های خدمتی است و همکاران به صورت شبانه‌روزی در حال خدمت‌رسانی به زندانیان هستند.

دادستان و رئیس دادگستری هم در حاشیه بازدید به صورت چهره به چهره با زندانیان دیدار و مباحث قضایی آنان را مورد بررسی قرار دادند. در پایان اعضای شورای تامین شهرستان با حضور  در محل پروژه زندان جدید فیروزآباد، موانع و مشکلات را بررسی و ضمن دیدار با پیمانکار جهت رفع موانع در تسریع تکمیل پروژه قول مساعدت دادند. زندان جدید فیروزآباد در زمینی به وسعت ۱۰ هکتار واقع در شرق روستای روزبدان در حال ساخت است.

انتهای پیام
captcha