حوزویان باید به سمت تقویت مبانی دینی جامعه قدم بردارند
کد خبر: 3997762
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۳

حوزویان باید به سمت تقویت مبانی دینی جامعه قدم بردارند

مدیر مدرسه علمیه ریحانةالرسول(س) ارومیه گفت: حوزویان باید به سمت تقویت مبانی دینی جامعه قدم بردارند و لازمه این کار هم همت حوزویان در تلاش برای فراگیری هر چه بهتر علوم اهل بیت(ع) است.

ارسالی امروز ا حوزویان باید در جهت تقویت مبانی دینی جامعه قدم بردارندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، پروین جهانی، مدیر مدرسه علمیه ریحانةالرسول(س) ارومیه، 24 شهریور ماه، در همایش دختران نسل حسینی ویژه دختران دهه‌ هشتادی و نودی ارومیه، اظهار کرد: الگوگیری دختران نوجوان و جوان از سیره‌ حضرت سکینه و رقیه(س)، بسیار مهم است و حضرت سکینه بانویی فاضله و محدثه بود که در روز عاشورا و نهضت کربلا حضور تأثیرگذار داشت.

وی افزود: امام حسین(ع) با اشاره به شأن و مقام حضرت، وی را با زیباترین لقب یعنی خیرة‌النساء معرفی می‌کند که بیانگر جایگاه والای آن حضرت است.

جهانی بیان کرد: مورخ شهیر «غیاث الدین» در کتاب حبیب‌السیر خویش می‌گوید، حضرت سکینه (س) دختر امام حسین(ع) را به خاطر جمال ظاهری و کمال باطنی و حسن خلق «عقیلة القریش» نامیدند و وی از شجاعتی قابل تحسین برخوردار بود و در برابر ظالمان سکوت نمی‌کرد و به انجام تکلیف الهی همت می‌گمارد او از هیاهوی تبلیغاتی هراسی به دل راه نمی‌داد و با صلابت فاطمی، دشمن را خوار و رسوا و با دلیل و منطق سخن می‌گفت و حقانیت خویش را به اثبات می‌رساند.

وی ادامه داد: قوانین حوزه به طلاب خواهر جدید الورود، باید مطرح شود و حوزویان باید در جهت تقویت مبانی دینی جامعه قدم بردارند و لازمه این کار هم همت حوزویان در تلاش برای فراگیری هر چه بهتر علوم اهل بیت(ع) است. 

انتهای پیام
captcha