بالاترین مصداق رحمانیت خداوند تعلیم قرآن به بندگانش است
کد خبر: 3999553
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۵

بالاترین مصداق رحمانیت خداوند تعلیم قرآن به بندگانش است

معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: بالاترین مصداق رحمانیت خداوند بر بندگانش تعلیم قرآن بوده و حافظان قرآن مشمول رحمت خاصه خداوند متعال هستید.

ارسالی امروز| بالاترین مصداق رحمانیت خداوند تعلیم قرآن به بندگانش استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام‌ ناصر اکبرزاده، معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، 31 شهریورماه، در مراسم آغاز دوره تربیت مربی قرآن، در مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس، اظهار کرد: خداوند تعلیم قرآن را مقدم بر خلقت انسان ذکر فرمود این یعنی فراگیری قرآن و معارف کتب آسمانی مهمترین هدف خلقت انسان است.

وی افزود: از طرفی این سوره را با صفت الرحمن آغاز کرده یعنی بالاترین مصداق رحمانیت خداوند بر بندگانش تعلیم قرآن بوده و حافظان قرآن قطعا مشمول رحمت خاصه خداوند متعال هستید که امیدواریم ساعات زندگیتان منور به نور قرآن باشد.

معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، بیان کرد: باید این موهبت بزرگ الهی را قدر بدانید و در این راه نورانی و پرخیر و برکت دچار تزلزل نشوید و طلبه‌ای که قرآن را حفظ می‌کند قرآن با تمام وجودش عجین شده و

این طلبه وقتی می‌خواهد فکر کند قرآنی می‌اندیشد قرآن راهبر و هدایتگر او می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی انسان قرآنی شود، می‌خواهد رفتار کند قرآن به رفتارش سمت و سو می‌دهد که حیات طیبه است.

وی بیان کرد: من از مدیریت محترم و مسئولین محترم حوزه امام علی( ع) سلماس تشکر میکنم و این حوزه مقدسه هم خیمه گاه اهل بیت(علیهم‌اسلام) و هم پایگاه قرآن خواهد شد.

معاونت تهذیب حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، افزود: طلاب این مدرسه با ثقلین محشورند و این دوره تربیت مربی حفظ هم دوره

بسیار پرخیر و برکتی است و خروجی خوب و ثمرات ارزشمندی برای حوزه‌های علمیه و جامعه قرآنی استان خواهد داشت.

حجت‌الاسلام حبیب فتاحی، مدیر مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس، در این مراسم گفت: دوره تربیت مربی حفظ قرآن کریم مدرسه علمیه امام علی(ع) سلماس به به مدت سه روز از ۳۱ شهریور ماه تا سوم مهر با حضور طلاب حافظ بیش از پنج جز مدارس استان برگزار می‌شود. 

انتهای پیام
captcha