گسترش فضائل اخلاقی در جامعه با ترویج سبک زندگی شهدا ممکن می‌شود
کد خبر: 3999554
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۴

گسترش فضائل اخلاقی در جامعه با ترویج سبک زندگی شهدا ممکن می‌شود

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: ترویج سبک زندگی شهدا در جامعه موجب تغییرات مثبت و گسترش فضائل اخلاقی در جامعه شده و مشکلات کاهش پیدا می‌کند.

ارسالی امروز ا گسترش فضائل اخلاقی در جامعه با ترویج سبک زندگی شهدا ممکن می‌شودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، وحیده محمدلو، استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، 31 شهریورماه، در مراسم مجازی در مدرسه علمیه الزهرا (س) خوی، اظهار کرد: شهادت فنا شدن انسان برای نیل به سرچشمه نور و نزدیک شدن به هستی مطلق، عشق به وصال محبوب و معشوق در زیباترین شکل است. 

وی افزود: شهادت حیات جاودانه‌ای است که شهید آگاهانه و به خاطر هدف مقدس و به تعبیر قرآن در راه خدا انتخاب می‌کند و در راهی فدا می‌شود که هر دو ارزش آگاهانه و خداپسندانه را دارد.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، تصریح کرد: بر اساس بیانیات رهبر انقلاب زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست و امام خامنه‌ای درباره ترویج فرهنگ شهادت و ایثار در جامعه در بیانات مختلف‌شان تاکید کردند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری فرمودند: روزبه ‌روز باید یاد شهدا، تکرار نام شهدا، نکته ‌یابی و نکته ‌سنجی زندگی آن‌ها در جامعه‌ ما رواج پیدا کند.

 محمدلو، بیان کرد: شهادت یعنی فرهنگ تلاش کردن با سرمایه‌گذاری از خود برای اهداف بلندمدّت مشترک بین همه‌ ی مردم که در مورد ما آن اهداف، مخصوص ملت ایران نبوده بلکه برای دنیای اسلام و جهان بشریت است. 

وی گفت: پیام شهیدان پیام بشارت بوده و ما باید گوشمان را اصلاح کنیم که این پیام را بشنویم و بر اساس بیانات رهبر انقلاب، پیام شهیدان، پیام نفی ترس و اندوه محسوب می‌شود.

استاد حوزه علمیه آذربایجان‌غربی، اضافه کرد: این ترس و اندوه، مصداق اتمش برای خود آن‌ها است در آن پُر از ترس و پُر از اندوه که همه‌ انسان‌ها گرفتار خود هستند، پیام کسانی که در راه خدا به شهادت رسیدند بشارتی برای خود و مخاطبانشان است.

وی افزود: برای اینکه بتوانیم اخلاق را در جامعه نهادینه کنیم نیاز داریم سخنان و سبک زندگی و الگوهای والای اخلاق یعنی شهیدان عزیزمان را در جامعه رواج دهیم چرا که از عوامل تاثیرگذاری اخلاق در جامعه ترویج فرهنگ شهادت و شهامت در جامعه است. 

محمدلو بیان کرد: زندگی شهدا هر چه قدر در جامعه ترویج شود به همان اندازه تغییرات مثبت بیشتر در اخلاق و اعمال افراد ایجاد می‌شود و باید همت کنیم و فرهنگ و روحیه شهیدان و شهادت طلبی که در آن ایثار، از خودگذشتگی، اخلاص، کار برای خدا، انجام تکلیف وجود دارد، را در جامعه ترویج کنیم و اگر این روحیه در جامعه ترویج شود شاهد گسترش فضائل اخلاقی در جامعه خواهیم بود.

انتهای پیام
captcha