ابتلای ۹۳۱ نفر به بیماری کرونا در آذربایجان غربی
کد خبر: 4000182
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۲۲:۵۶

ابتلای ۹۳۱ نفر به بیماری کرونا در آذربایجان غربی

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی گفت: در شبانه‌روز گذشته در سطح استان، ۹۳۱ بیمار کرونایی شناسایی شده است که از این تعداد ۳۱۴ نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

ارسالی| ابتلای ۹۳۱ نفر به بیماری کرونا در آذربایجان غربیعلی‌احمد آقاپور، رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: در یک شبانه‌روز گذشته در سطح استان ۹۳۱ بیمار کرونایی شناسایی شده است که از این تعداد ۳۱۴ نفر در مراکز درمانی بستری شده‌اند.

وی با بیان اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۲۸ بیمار کرونایی نیز جان خویش را از دست داده‌اند، افزود: از این تعداد ۱۷ نفر اهل ارومیه بوده و دو نفر اهل هر کدام از شهرستان‌های مهاباد، بوکان و میاندوآب هستند و در هر کدام از شهرستان‌های اشنویه، خوی، سردشت، ماکو و شاهین‌دژ نیز یک نفر فوت شده است.

رییس کارگروه اطلاع‌رسانی ستاد دانشگاهی مقابله با کرونا در آذربایجان غربی ادامه داد: در حال حاضر دو هزار و ۳۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند از این تعداد ۳۰۴ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار داشته و ۷۳ نفر با استفاده از دستگاه ونتیلاتور نفس می‌کشند.

وی با بیان اینکه در سطح استان ارومیه بیشترین تعداد مبتلا را دارد، عنوان کرد: در میان بستری‌شدگان کرونا نیز ارومیه با ۱۲۸ نفر رکوددار است و ضرورت رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای مقابله با این بیماری امری ضروری است.

آقاپور خاطرنشان کرد: عادی‌انگاری کرونا یک زنگ خطر برای مقابله با بیماری کرونا است برای این منظور از عموم شهروندان درخواست می‌شود همچنان زدن ماسک و پرهیز از تجمعات را جدی بگیرند.

 



 

انتهای پیام
captcha