تقویت گفتمان اتکا به داخل؛ شرط عبور از مشکلات
کد خبر: 4002240
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۶
وزیر کشور تأکید کرد:

تقویت گفتمان اتکا به داخل؛ شرط عبور از مشکلات

وزیر کشور تقویت گفتمان اتکا به ظرفیت داخل را راه برون‌رفت از مشکلات اقتصادی دانست و گفت: تقویت اتکا و نگاه به داخل در این دولت تقویت می‌شود.

وحیدی، معارفهبه گزارش ایکنا از لرستان، احمد وحیدی، وزیر کشور، امروز، 12 مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان که در سالن اجتماعات استانداری این استان برگزار شد، اظهار کرد: لرستان سرزمین عالمان بزرگ و پیروان خستگی‌ناپذیر اهل‌ بیت(ع) است.

وی با اشاره به اهتمام و اولویت دولت به حل مشکلات استان لرستان، به ظرفیت‌های آب، خاک، گردشگری و نیروی انسانی این استان اشاره کرد و افزود: با وجود این ظرفیت‌ها نباید نگران بیکاری بود. لرستان باید به ثروت و سرمایه خود اعتقاد داشته باشد و برای حل مشکلات نیازمند الگوی حکمرانی صحیح در داخل استان است.

وحیدی با بیان اینکه نیروها باید بر اساس شایسته سالاری و تخصص مسئولیت بگیرند بر لزوم ارائه راهکارهای درون‌زا برای حل مشکلات استان توسط نخبگان تأکید کرد و ادامه داد: مسیر صحیح توسعه این است که مردم خودشان مسائل را بررسی کنند و منتظر بوروکراسی اداری نمانند.

وی همچنین بر لزوم خروج روستاها از حالت مصرف‌گرایی تأکید کرد و با اشاره به اینکه ماهیت روستا این است که تولید داشته باشد، گفت: تبدیل شدن روستاها به مصرف‌کننده یک چالش است و ریشه این امر در تبدیل کردن روستا به بخش، بخش به شهر و شهر به شهرستان است.

وحیدی تقویت گفتمان نگاه به داخل را شرط عبور از مشکلات اقتصادی دانست و با اشاره به اینکه گفتمان اتکا به ظرفیت داخل در دولت سیزدهم تقویت می‌شود، گفت: امیدواریم روزی برسد بدون نیاز به درآمدهای نفتی کشور را مدیریت کنیم، هرچند رژیم پهلوی کشور را وابسته به بیگانگان کرد.

وزیر کشور با اشاره به اینکه طرح‌های باقی مانده جزو اولویت سرمایه‌گذاری است، افزود: برنامه ما این است واحدهایی که توسط بانک‌ها تملک شده است با هماهنگی بانک‌ها خارج شده و در اختیار کسانی قرار بگیرد که اهل کار هستند. هیچ طرح‌ راکدی نباید باقی بماند و تمام طرح‌های راکد باید تعیین تکلیف شود.

وی از هماهنگی با رئیس قوه قضائیه برای خروج طرح‌ها از رکود و احیا طرح‌های راکد کشور خبر داد و گفت: با ظرفیت عالی در استان و با حمایت‌های دولت و کارهایی که در استان انجام می‌شود، مسائل لرستان حل شده و بحث تخصیص آب استان نیز با کمک وزیر نیرو حتما پیگیری خواهد شد.

اجرای طرح هوشمندسازی محدودیت‌های کرونا

وحیدی همچنین در بدو ورود به لرستان در فرودگاه خرم‌آباد در جمع خبرنگاران با بیان اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های بسیاری برای توسعه و نیازمند کار و تلاش بسیاری برای استفاده از این توانمندی‌هاست، گفت: در هر دوره‌ای عده‌ای منصوب می‌شوند و فعالیت عده‌ای نیز به پایان می‌رسد.

وی با بیان اینکه کارهای خوبی توسط استاندار قبلی انجام شده است که امیدوارم کارهای مهم دیگری توسط استاندار جدید اجرایی شود، اضافه کرد: لرستان نیاز به کار زیاد دارد، منابع و ظرفیت‌های بسیار بزرگی در استان موجود است و کم‌وکاستی‌هایی هم هست که باید با همت مسئولان برطرف شود.

وزیر کشور ادامه داد: لرستان ظرفیت‌های کشاورزی، دامپروری، گردشگری، تاریخی و صنعتی بسیار زیادی  دارد که باید بیش از پیش استفاده شود تا بتوان با فعال کردن همه این ظرفیت‌ها بیکاری استان را کاهش داد.

وحیدی همچنین با اشاره به طرح هوشمندسازی محدودیت‌های کرونایی، گفت: بناست با توسعه واکسیناسیون، کاهش ابتلا و روند فوتی ناشی از کرونا محدودیت‌ها را هوشمند اعمال کنیم و محدودیت‌های کلی را برداریم و قرار ما بر این است این برنامه به‌صورت پایلوت اجرا و سپس عمومی شود.

انتهای پیام
captcha