کارگروه‌های تخصصی برای توسعه لرستان تشکیل می‌‏شود
کد خبر: 4002404
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳

کارگروه‌های تخصصی برای توسعه لرستان تشکیل می‌‏شود

استاندار لرستان با بیان اینکه لرستان باید بر اساس ظرفیت‌هایش توسعه یابد، گفت: تشکیل اتاق‌های فکر و ایجاد کارگروه‌های تخصصی در رابطه با توسعه استان متناسب با ظرفیت‌های موجود، از اقدامات مهمی است که باید در ادامه به‌خوبی به آن پرداخته شود.

اتاق‌های فکر و کارگروه‌های تخصصی برای توسعه لرستان تشکیل می‌‏شودبه گزارش ایکنا از لرستان، فرهاد زیویار، استاندار لرستان، امروز، ۱۲ مهرماه در آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان که با حضور احمد وحیدی، وزیر کشور در سالن آمفی‌تئاتر استانداری لرستان برگزار شد، با بیان اینکه خدمت در لرستان با توجه به ظرفیت‌های طبیعی، خدادادی و پتانسیل‌های بسیار در رابطه با سرمایه‌های انسانی توفیقی است که نصیب بنده شده است و امیدوارم با حمایت‌های مردم و مسئولان در راه خدمت به استان موفق باشم، اظهار کرد: کار در استان لرستان با تاریخ و قدمتی چند هزار ساله، جزئی از هویت ملی ایران محسوب می‌شود که با توجه به ظرفیت‌های آن امیدوارم بتوانیم اقداماتی در شان مردم این استان انجام دهم.

وی با بیان اینکه در استان فراوانی آب داریم که پروژه‌های مورد نظر ما باید روی این ظرفیت تمرکز داشته باشد، افزود: بحث سدهایی که از ۱۰ سال پیش شروع شده‌اند و به دلایلی بخشی پنج درصد و بخشی تا ۴۵ درصد جلو آمده‌اند که این‌ها باید تکمیل شوند.

زیویار اضافه کرد: در حال حاضر در لرستان ذخایر معدنی خام‌فروشی می‌شود که برای این بخش نیز لازم است اقدامات اساسی‌تری انجام شود. در حال حاضر بخش معادن سنگی داریم که بالای ۲۵ درصد سنگ‌های تزئینی، نما و ساختمان در استان است که باید تمرکز بیشتری روی آن‌ها داشته باشیم.

استاندار لرستان با تأکید بر اینکه رتبه بالای لرستان در تولید حبوبات باید مورد توجه قرا بگیرد، اضافه کرد: حبوبات ما باید برندسازی شود و بازار خود را پیدا کند.

وی با اشاره به رتبه بالای پرورش دام در استان، افزود: لرستان از دیرباز جزء قطب‌های پرورش دام در کشور بوده است، الان حدود شش میلیون واحد دامی در سال پرورش داده می شود چون ۸۰ درصد آن به‌صورت سنتی است که می‌توان با آموزش و تغییراتی در این حوزه، این بخش می‌تواند شرایط بهتری را پیدا کند.

زیویار با بیان اینکه لرستان جزء پنج استان اول پرورش دام است که می‌تواند به مرتبه‌های بالاتر نیز ارتقا پیدا کند، گفت: لرستان در بحث گیاهان دارویی جزء استان‌های استثناء محسوب می‏‌شود که می‎توان روی این موضوع نیز  سرمایه‌گذاری کرد.

وی با بیان اینکه لرستان باید براساس ظرفیت‌های خودش گام بردارد و توسعه یابد، گفت: تشکیل اتاق‌های فکر و ایجاد کارگروه‌های تخصصی در رابطه با توسعه استان متناسب با ظرفیت‌های موجود، از اقدامات مهمی است که باید در ادامه به‌خوبی به آن پرداخته شود.

انتهای پیام
captcha