اتاق عملیات متحدان سوریه: به حملات اسرائیل پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد
کد خبر: 4004867
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۳

اتاق عملیات متحدان سوریه: به حملات اسرائیل پاسخ کوبنده‌ای خواهیم داد

اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه اعلام کرد که به حمله شب گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به مراکز گردهمایی جوانان و چند مرکز خدماتی نیروهای همپیمان سوریه در منطقه تدمر پاسخ بسیار سختی خواهد داد.

به گزارش ایکنا به نقل از فلسطین الیوم، اتاق عملیات مشترک متحدان سوریه اعلام کرد که فرماندهی آن تصمیم گرفته است، تجاوز شب گذشته جنگنده‌های اسرائیلی به مواضع وابسته به نیروهای همپیمان سوریه در منطقه تدمر در استان حمص در مرکز سوریه را پاسخ دهد.

در بیانیه‌ای که اتاق عملیات متحدان سوریه امروز پنجشنبه صادر کرده، آمده است: اهداف مورد حمله عبارت است از مراکز گردهمایی جوانان و چند مرکز خدماتی که در نتیجه این تجاوز شماری از برادران مجاهد شهید و زخمی شدند و اگر استقرار نیروها نبود، شمار شهدا بیش از این بود.

در آغاز بیانیه اتاق عملیات متحدان سوریه با اشاره به آیه «وإن عدتم عدنا وجعلنا جهنم للكافرين حصيرا» (و اگر [به تباهى] بازگرديد، [ما نيز به كيفر شما] باز مى گرديم و دوزخ را تنگنا و زندان كافران كرده‌ايم)، آمده است: ماموریت و حضور مشروع ما در سوریه همیشه برای کمک به دولت این کشور در مقابله با تروریست‌ها و پروژه تکفیری به رهبری داعش بوده است.

در ادامه بیانیه آمده است: سال‌هاست که ما در معرض حملات دشمنان اسرائیلی و آمریکایی هستیم تا ما را به نبردهای جانبی بکشانند که در اولویت حضور ما در سوریه نبود و بهانه صهیونیست‌ها این بود که آنها سلاح‌های دقیق و تجهیزات حساس که موجودیت غاصب آنها را تهدید می‌کند، هدف می گیرند.

اتاق عملیات متحدان سوریه گفت: با توجه به موارد گفته شده و پس از حمله‌ای که در سراسر اردن و منطقه اشغالی سوریه در التنف به وسیله آمریکایی‌ها انجام شد، فرماندهی اتاق عملیات تصمیم گرفته است که به تلافی جان این شهدا و خون مجروحان، به این تجاوز پاسخ دهد و پاسخ بسیار سختی در راه خواهد بود.

در اثر حمله هوایی شب گذشته رژیم صهیونیستی به منطقه تدمر واقع در حومه شرقی حمص 1 سرباز شهید و 3 نفر دیگر مجروح شدند.

یک منبع نظامی به  خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت: حدود ساعت ۲۳:۳۴ شامگاه سیزدهم اکتبر ۲۰۲۱، دشمن اسرائیلی حمله هوایی را از سمت منطقه التنف به سمت منطقه تدمر انجام داد و یک برج ارتباطی و برخی نقاط اطراف آن را هدف قرار داد که منجر به شهادت 1 نظامی و جراحت 3 نفر دیگر و وقوع مقدار خسارت مادی شد.

پدافند هوایی ارتش سوریه در روز هشتم ماه میلادی جاری نیز با حمله موشکی رژیم صهیونیستی به فرودگاه تیفور واقع در حومه شرقی حمص مقابله و بیشتر موشک‌های متخاصم را ساقط کرد.

 

انتهای پیام
captcha