اجرای طرح ملی «هر مسجد یک حقوقدان» در ۴۰ مسجد خوی
کد خبر: 4005110
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۲

اجرای طرح ملی «هر مسجد یک حقوقدان» در ۴۰ مسجد خوی

امام‌جمعه خوی گفت: اجرای طرح ملی «هر مسجد یک حقوقدان» در خوی شروع شده و تا دهه فجر در ۴۰ مسجد و حسینیه شهر و روستای این شهرستان اجرا می‌شود.

اجرای طرح ملی هر مسجد یک حقوقدان در خویبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام حجت قاسم‌خانی، امام‌جمعه خوی، ۲۳ مهرماه، در خطبه‌های نماز جمعه این هفته، اظهار کرد: در مسئله حجت خدا، اینکه امام معصوم غائب یا ظاهر شود، جزء سرنوشت و مقدرات بوده که نعمت امامت را به مردم عطا کرده و این نعمت را تغییر نمی‌دهد مگر اینکه مردم اخلاق‌شان را تغییر دهند. 

وی افزود: خداوند برای مردم یازده امام تعیین کرد که در زمان امام یازدهم، مردم اخلاق‌شان تغییر کرد که موجب شد خدا هم مقدرات‌شان را تغییر دهد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی بیان کرد: علامت ظهور، وضعیت مردم است و اگر رفتار و نوع عبودیت مردم عوض شود سرنوشت‌شان تغییر خواهد کرد، همان‌طور که خداوند زمانی نعمت را می‌گیرد که مردم بی‌بصیرت و ناشکر شوند و زمانی عطا می‌کند که مردم سپاسگزار و بابصیرت باشند.

امام‌جمعه خوی تصریح کرد: خداوند نعمتی را می‌گیرد که مردم قیمت و ارزش این نعمت را بدانند زیرا انسان در خوف ارزش امنیت را، در مرض، جایگاه سلامت و در غیبت هم قیمت امام خود را می‌داند.

وی گفت: تجربه چند سال اخیر برجام به خوبی به ایران ثابت كرده كه طر‌ف‌های غربی غیرقابل اعتماد هستند، به تعهدات خود به خوبی عمل نکرده و مهمتر از همه، مذاكره را ابزاری برای نابودی جمهوری اسلامی ایران می‌بینند.

امام‌جمعه خوی افزود: یکی از ویژگی‌های بارز دولت یازدهم در عرصه سیاست خارجی، گره نزدن آینده و تمامی مسائل كشور به موضوع برجام بوده که در این رابطه به طور خاص شاهد بودیم كه تیم سیاست خارجی دولت جدید ایران، توسعه روابط با كشورهای همسایه و همچنین محور شرق را در دستور كار خود قرار داده است.

 وی بیان کرد: دولت‌مردان کنونی سعی کردند از ظرفیت‌های بی‌بدیل این همكاری‌ها در راستای منافع ملی ایران بهره‌برداری كنند و شاید مهمترین نمود این تلاش‌ها، موافقت اخیر سازمان همكاری‌های شانگ‌های با عضویت ایران در سازمان مذكور كه یكی از بلوک‌های مهم قدرت در قاره آسیا باشد.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی ادامه داد: اخیرا بارها و بارها رسانه‌های غربی، ایران را تهدید كردند كه باید متذکر شد که در دوره جدید سیاست خارجی ایران این تهدیدات اثری ندارد و هرگونه اقدام نظامی یا خرابكارانه هم بدون پاسخ نمی‌ماند و این تهدیدها تنها ایران را در ادامه و تقویت برنامه هسته‌ای خود مصمم‌تر خواهد كرد.

وی تصریح کرد: در ماه‌ها و سال‌های اخیر، كشورهای متخاصم غربی و متحدان منطقه‌ای آن‌ها نظیر رژیم صهیونیستی، در قالب‌های مختلف علیه كشورمان دست به اقدامات خرابكارانه زدند و در عین حال، خواستار از سرگیری مذاكرات از سوی ایران شده‌اند.

امام‌جمعه خوی گفت: اقدام دولت كنونی ایران در عدم آغاز كردن فوری مذاكرات با غرب در مسئله برجام، نوعی تنبیه طرف‌های غربی و ایجاد بازدارندگی در برابر رویه‌های مخرب و بدعهدی‌های آن‌ها است كه به درستی از سوی ایران در پیش گرفته شده است.

حجت‌الاسلام قاسم‌خانی ادامه داد: اجرای طرح ملی «هر مسجد یک حقوقدان» در خوی شروع شده و تا دهه فجر در ۴۰ مسجد و حسینیه شهر و روستا اجرا می‌شود. هدف این طرح انجام مشاوره‌های حقوقی رایگان به اهالی مسجد و آموزش همگانی مباحث حقوقی به زبان ساده به مردم است.

امام‌جمعه خوی افزود: ایجاد هسته صلح و سازش در مساجد که با حضور امام جماعت، حقوقدان بسیجی، یکی از اعضاء هیئت امنا، فرمانده پایگاه تشکیل شده و برای وساطت و میانجیگری بین اصحاب دو عوا در مسجد تلاش‌ می‌کنند طرح دیگری است که اجرا می‌شود.

 

انتهای پیام
captcha