کمک ۲۶۰ میلیون ریالی مردم آذربایجان غربی در قالب طرح «مهدی یاوری»
کد خبر: 4005528
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۶

کمک ۲۶۰ میلیون ریالی مردم آذربایجان غربی در قالب طرح «مهدی یاوری»

مسئول فرهنگی بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی گفت: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۶۰ میلیون ریال از طریق طرح «مهدی یاوری» در استان جذب و خرج امور فرهنگی بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی شده است. 

بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی نیازمند حمایت و همکاری مردم و مسئولین استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام‌جمعه ارومیه، ۲۴ مهرماه در مراسم جشن عید بیعت با امام‌زمان(عج)، اظهار کرد: سالروز آغاز ولایت امام عصر(عج) را تبریک گفته و از خداوند می‌خواهیم ما را از شیعیان و پیروان راستین آن حضرت قرار دهد. 

وی افزود: درباره مسئله مهدویت دو جریان باطل و انحرافی در طول تاریخ شکل یافته و اکنون نیز ادامه دارد اولین مسئله این است که که برخی افراد از مسئله مهدوی سوءاستفاده کرده و ادعای مهدویت دارند و خود را به جای آن حضرت جا می‌زنند که کذب محض محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: دومین جریان باطلی که مطرح شده این است که عده‌ای معتقد هستند که باید بنشینند و برای استقرار و استمرار احکام دین کاری انجام نداده و تنها منتظر باشند تا حضرت مهدی(عج) قیام کرده و دنیا را با عدل و داد پر کند این افراد می‌گویند که ما وظیفه‌ای در قبال استمرار دین نداریم و باید ظلم را در جامعه افزایش داد تا در ظهور زودتر تعجیل شود و  این تفکر نیز غلط و باطل است.

امام‌جمعه ارومیه تصریح کرد: خداوند در طول تاریخ در هیچ برهه زمانی مسئله هدایت و نجات مردم را دفعی و عجله‌ای نکرده و به صورت مرحله به مرحله این کار را انجام داده و ابتدا مقدمات را فراهم کرده تا پیامبری مبعوث شود و باید برای ظهور نیز مقدماتی فراهم شود. انقلاب اسلامی ایران و قیام امام خمینی(ره) و ساری و جاری ساختن احکام دین در مسیر حق بوده که از جمله مقدمات ظهور محسوب شده که اهل‌بیت(ع) نیز ما را به آن دعوت کردند.

حجت‌الاسلام‌ قریشی افزود: هرکس بخواهد یار امام زمان(عج) باشد باید تقوا و خداترس باشد و در روایات آمده است: «برای ظهور امام زمان(عج) منتظر باشید و خود را در زندگی فردی و اجتماعی آماده کنید و حتی اگر قبل از ظهور حضرت فوت کنید از ثواب یاران آن حضرت بهره‌مند خواهید شد».

وی بیان کرد: بر اساس آیات و روایات امت و امام آن‌ها باید با هم در ارتباط و مرتبط باشند و اگر این ارتباط نباشد انسان در دنیا و آخرت سعادت‌مند نمی‌شود، ارتباط با آن‌ها باید کاملا برقرار شود همانگونه که امام زمان(عج) با ما ارتباط وسیعی داشته و بر ما و اعمال ما ناظر است و در بین ما زندگی می‌کند ولی ما نمی‌توانیم او را بشناسیم، ما نیز باید ارتباط خود را به وسیله دعای عهد، دعای آل‌یاسین، دعای ندبه و... با امام عصر(عج) تقویت کرده و افزایش دهیم. 

حجت‌الاسلام‌ قریشی گفت: بر اساس آیات و روایات، در روز قیامت هر امام به حساب شیعیان و امت زمان خود می‌رسد و ما اگر امت خوب و شیعه راستین امام زمان(عج) باشیم در روز قیامت و محشر، آن حضرت ما را شناخته و نامه اعمال‌مان را به دست راست‌مان خواهد داد. 

حجت‌الاسلام‌ رضا میرزایی سرای ملکی،‌ مسئول فرهنگی بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی نیز در این مراسم، اظهار کرد: بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی برای نشر معارف مهدوی نیاز به همکاری و حمایت دستگاه‌ها، مجموعه‌ها و آحاد مختلف دارد تا آمادگی جهانی برای ظهور امام زمان(عج) را فراهم کند. این بنیاد هیچ‌گونه بودجه دولتی ندارد و از طریق جذب «مهدی یاوری» که بعد از ثبت‌نام انجام می‌شود با کمک آن‌ها  مبلغی برای تأمین هزینه‌های آن جمع‌آوری می‌کند.

وی در پایان بیان کرد: در شش ماهه نخست سال جاری ۲۶۰ میلیون ریال از طریق طرح «مهدی یاوری» در استان جذب و خرج امور فرهنگی بنیاد مهدویت آذربایجان‌غربی شده است. 

انتهای پیام
captcha