امسال ۵ هزار نفر در مهاباد خون اهدا کردند
کد خبر: 4005552
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۵

امسال ۵ هزار نفر در مهاباد خون اهدا کردند

رئیس اداره انتقال خون مهاباد گفت: امسال در مجموع پنج هزارنفر در این شهرستان خون اهدا کردند که در این میان چهار هزار و ۸۷۶ نفر را مردها و ۱۲۴ نفر را زن‌ها شامل می‌شوند.

امسال ۵ هزار نفر در مهاباد خون اهدا کردندداود نصرارکن، رئیس اداره انتقال خون مهاباد، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی با اشاره به کاهش تعداد افراد اهداکننده در سال جاری اظهار کرد: برخی افراد به دلیل ترس کاذب ابتلای به کرونا حاضر به اهدای خون نیستند در حالی که تمام تجهیزات مورد استفاده در اهدای خون ضدعفونی شده و تهدیدی متوجه سلامتی اهداکنندگان نیست.

وی افزود: در نتیجه ذخایر بانک خون این پایگاه نسبت به دوره بلندمدت کاهش قابل توجهی داشته و برای جبران این کمبود نیاز است که شهروندان هر چه سریع‌تر نسبت به اهدای خون اقدام کنند.

رئیس اداره انتقال خون مهاباد با بیان اینکه این پایگاه به تمام گروه‌های خونی نیاز مبرم دارد، ادامه داد: این پایگاه تامین‌کننده خون مراکز درمانی جنوب استان نیز بوده از این رو ضرورت اهدای خون در این پایگاه بسیار جدی است.

وی عنوان کرد: امسال در مجموع پنج هزار نفر در این شهرستان خون اهدا کردند که در این میان چهار هزار و ۸۷۶ نفر را مردها و ۱۲۴ نفر را زن‌ها شامل می‌شوند.

نصرارکن با بیان اینکه امسال ۶۳۶ نفر اهداکنندگان برای نخستین بار اقدام به اهدای خون کرده بودند، تصریح کرد: دو هزار و ۸۹۹ نفر نیز سابقه قبلی در اهدای خون داشتند.

 

 

انتهای پیام
captcha