ساخت ۱۱ مسجد از محل اجرای نیات واقفین در میاندوآب
کد خبر: 4005553
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۹

ساخت ۱۱ مسجد از محل اجرای نیات واقفین در میاندوآب

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب با اشاره به ثبت چندین موقوفه با نیت ساخت مسجد در این شهرستان، گفت: در حال حاضر ۱۱ مسجد در این شهرستان در حال ساخت بوده که یکی از آنها در محدوده شهری و بقیه در روستاها قرار دارند.

ساخت ۱۱ مسجد از محل اجرای نیات واقفین در میاندوآبحسین منفردی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه میاندوآب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان غربی، اظهار کرد: میاندوآب دارای ۹۵۰ موقوفه انتفاعی و منفعتی و یک هزار و ۴۵ رقبه است که اغلب آنها به صورت سرقفلی در رقبات تجاری و حق نسق در رقبات کشاورزی واگذار شده و برای همین درآمد پایینی دارند.

وی افزود: همچنین در سامانه جامع موقوفات و بقاع متبرکه ۵۰۴ مسجد، ۹۵ حسینیه و ۹ امام‌زاده این شهرستان نیز به ثبت رسیده است که از میان آنها نظرگاه حضرت عباس(س) و امام‌زاده تاج‌الدین علی(ع) دو بقاع متبرکه شاخص میاندوآب محسوب می‌شوند.

رئیس اداره اوقاف میاندوآب ادامه داد: مساحت کل موقوفات ثبت شده در این شهرستان یک میلیون و ۸۰۰ هزار مترمربع است و به نسبت سایر شهرستان‌های استان میاندوآب از نظر تنوع و درآمد موقوفات در رده پایینی قرار دارد.

وی با بیان اینکه این شهرستان رتبه نخست اخذ سند مالکیت موقوفات در سطح استان را دارد، ادامه داد: امسال برای ۱۶۲ موقوفه میاندوآب سند مالکیت اخذ شده است و تا پایان سال نیز برای مابقی موقوفات این شهرستان سند صادر خواهد شد.

منفردی با اشاره به ثبت چندین موقوفه با نیت ساخت مسجد در این شهرستان بیان کرد: در حال حاضر ۱۱ مسجد در این شهرستان در حال ساخت بوده که یکی از آنها در محدوده شهری و بقیه در روستاها قرار دارند و اعتبار هزینه شده برای ساخت آنها نیز دو میلیارد ریال است.

انتهای پیام
captcha