وقتی اندونزی با «حجاب بپوش» به کسب و کار رونق می‌دهد
کد خبر: 4006096
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳

وقتی اندونزی با «حجاب بپوش» به کسب و کار رونق می‌دهد

استارتاپ «HIJUP»(حجاب بپوش)، اولین شرکت در حوزه تجارت الکترونیک مد اسلامی در جهان است که با فعالیت در حوزه مد و حجاب در اندونزی بر ارتباط دادن برند‌های مختلف ملی و بین‌المللی متمرکز بوده و تقریباً تمام محصولات خود را به صورت آنلاین در دسترس مشتریان قرار می‌دهد.

استارتاپ اندونزیایی و ارتباط دادن مد و اسلام

به گزارش ایکنا، در دنیای امروز مسائلی مانند مد لباس و زیورآلات به سرعت تغییر  و هر ساله مجلات، ژورنال‌ها و مراسم مختلف در نقاط گوناگون جهان آخرین تحولات و تغییرات را در صنعت مد و لباس عرضه می‌کنند.

شاید در نگاه اول کشورهای اسلامی و مسلمانان به دلیل محدودیت‌ در پوشش و رعایت شریعت اسلامی در این حوزه فعالیتی نداشته یا بسیار محدود هستند ولی در عمل، صنعت مد شاهد ظهور استارتاپ‌ها(نوآفرینی) و شرکت‌هایی است که لباس‌های متنوعی را که مسائل شرعی اسلامی در آن رعایت شده است، به بازار عرضه می‌کنند.

به‌طور کلی مد اسلامی ارتباط نزدیکی با رشد جهانی مصرف در بین مسلمانان جهان دارد و مسلمانان را به پوشیدن لباس‌های روز و طرح‌های زیبا تشویق می‌کند که در عین حال مسائل شریعت را رعایت کرده است.

مد اسلامی به عنوان پدیده‌ای خاص در دهه 1980 به صنعت مد پا گذاشت و به نظر می‌رسد که با وجود اینکه این حوزه هنوز بخشی حاشیه‌ای برای شرکت‌های فعال مطرح و بزرگ در جهان به حساب می‌آید اما با توجه به رشد جمعیت مسلمانان و جوان بودن این جمعیت، مد اسلامی به تدریج جایگاه بهتری از نظر فرهنگی و اقتصادی در این صنعت پیدا خواهد کرد.

اندونزی به عنوان پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان در حوزه‌های مختلف اقتصادی و فرهنگی سرمایه‌گذاری‌های بزرگی را برای تبدیل شدن به کشور پیشرو در بین کشورهای اسلامی انجام داده است.

استفاده از ظرفیت‌های بالای حوزه تأمین مالی اسلامی و تهیه محصولات فرهنگی و اسلامی از جمله مهمترین این فعالیت‌ها هستند. این مسئله در کنار حمایت‌های دولتی از استارتاپ‌ها باعث شده که اندونزی به تدریج به مرکزی برای فعالیت‌ استارتاپ‌های اسلامی تبدیل شود.

حوزه مد و لباس هم از جمله بخش‌هایی است که در اندونزی و در بین استارتاپ‌های این کشور از محبوبیت برخوردار است. جمعیت بالای مسلمانان این کشور باعث شده که بازار خدمات اسلامی همواره پر سود بوده و مشتری داشته باشد.

یکی از استارتاپ‌هایی که در حوزه مد و لباس اسلامی در اندونزی فعالیت می‌کند، Hijup است.

طراح اندونزیایی

HIJUP مخفف (Hijab Up) به معنای «حجاب بپوش» است. این استارتاپ خود را اولین شرکت در حوزه تجارت الکترونیک مد اسلامی در جهان می‌داند. HIJUP  در سال 2011 تأسیس شده و از همان ابتدا فعالیت خود را در بخش پوشاک و منسوجات متمرکز کرده است.

به گفته مسئولان HIJUP، این شرکت طیف گسترده‌ای از بهترین محصولات را از طراحان مد اسلامی اندونزی ارائه می‌دهد. این محصولات بیشتر برای زنان مسلمان طراحی شده است، از جمله لباس، حجاب(روسری) و زیورآلات. با حضور 100 طراح مد از اندونزی، این سایت به دنبال گسترش جهانی است.

استقبال از پوشاک اسلامی در اندونزی

HIJUP تمرکز فعالیت‌های خود را در ارتباط دادن برند‌های مختلف این کشور و برند‌های بین‌المللی در حوزه پوشاک و لباس قرار داده و تقریباً تمام محصولات این استارتاپ به صورت آنلاین در دسترس مشتریان است. با این همه HIJUP، هفت فروشگاه هم در سطح اندونزی دارد و این باعث در دسترس شدن هرچه بیشتر محصولات HIJUP شده است.

انتهای پیام
captcha