منویات رهبر انقلاب الگوی وحدت اسلامی باشد
کد خبر: 4006806
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
ماموستا کلشی‌نژاد:

منویات رهبر انقلاب الگوی وحدت اسلامی باشد

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه با بیان اینکه همه مسلمانان باید منویات رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار دهند، گفت: رسالت ما حفظ و گسترش وحدت و معرفی پیامبر(ص) به‌ عنوان الگوی حسنه در جامعه است.

مسلمین باید فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اتحاد را سرلوحه کار خود قرار دهندبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، ماموستا مامد کلشی‌نژاد، امام‌جمعه اهل سنت ارومیه، روز گذشته، ۲۸ مهرماه در همایش «طلایه‌داران تقریب» با تبریک میلاد نبی اکرم و آغاز هفنه وحدت، گفت: امیدوارم خدا به ما توفیق دهد تا بتوانیم در جهت تببین اهداف دین اسلام در جامعه گام مثبتی برداریم. 

وی افزود: مادحین در میدان مدح و علما در قلم فرسایی در مورد رسول مکرم(ص) کم می‌آورند و به ضعف خود در این عرصه اعتراف می‌کنند و خداوند در وصف پیامبر(ص) می‌فرماید، رسول خدا دارای خلق عظیم است.

ماموستا کلشی‌نژاد ادامه داد: هر روز که بر اعجاز قرآن اضافه شود، بیانگر فضائل و عظمت پیامبر(ص) بوده و هر روز فضیلت‌های رسول اکرم بر مردم و علما و حتی دانشمندان غیر مسلمان بیشتر آشکار می‌شود و مستشرقین غربی پیامبر اسلام را نجات دهنده بشر معرفی می‌کنند. خداوند پیامبر(ص) را‌ به‌عنوان نعمت نام می‌برد زیرا انسانیت قبل از اسلام وجود نداشت و پیامبر(ص) این موهبت و مهربانی را برای مردم به ارمغان آورد و باورهای غلط و اشتباه جامعه آن زمان را ریشه‌کن کرد.

امام‌جمعه اهل سنت ارومیه تصریح کرد: خداوند متعال دو نعمت بزرگ را معرفی و بر انسان منت می‌گذارد، یکی ایمان و دیگری رسول اکرم(ص) که ایمان هم به واسطه پیامبر(ص) با اهمیت‎‌تر شده است و در عصری که فضیلت‌ها از بین رفته بود، خداوند حضرت محمد(ص) را مبعوث کرد تا فضائل انسانی را احیا کند و آمدن پیامبر به‌ عنوان رحمة‌للعالمین تمام سوء‌اخلاق‌ها را از بین برد.

وی در پایان تأکید کرد: اگر همه مسلمانان منویات رهبر انقلاب را سرلوحه کار خود قرار می‌دادند بسیاری از اختلافات از بین می‌رفت و امروز همین تفرقه باعث شده که عده‌ای شعار فتنه سر می‌دهند و بین مسلمانان شقوق ایجاد می‌کنند. امروزه وظایف ما طلاب و آحاد مسلمین است که نگذاریم صفوف مسلمانان توسط دشمنان از بین رود و رسالت ما حفظ و گسترش وحدت در جامعه و معرفی پیامبر به‌عنوان الگوی حسنه در جامعه است.

انتهای پیام
captcha