مقابله با عوامل تفرقه‌انگیز از وظایف علمای جامعه است
کد خبر: 4006906
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۴

مقابله با عوامل تفرقه‌انگیز از وظایف علمای جامعه است

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: عمای جامعه وظیفه دارند که مردم را نسبت به اهمیت مسئله وحدت آگاه کرده و با اختلاف بین نژادها، زبان‌ها مقابله کنند.

مقابله با عوامل تفرقه‌انگیز از وظایف علمای جامعه استبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ غربی، حجت‌الاسلام سید‌مهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌ غربی و امام‌ جمعه ارومیه، ۲۹ مهرماه در نشست هم‌اندیشی ائمه جمعه و جماعات، متنفذین و نخبگان اهل تشیع و تسنن نقده اظهار کرد: وجود مقدس و سبک زندگی پیامبر (ص) برای شیعه و اهل سنت الگو و سرمشق بوده و مسئله وحدت توسط امام خمینی (ره) براساس آیات قرآن و سیره نبی خدا(ص) مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: در قرآن کریم آیات بسیاری بر ضرورت مسئله وحدت تأکید کرده و بر همه آحاد جامعه جدی گرفتن و ساری و جاری ساختن مسئله وحدت از واجبات محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام قریشی بیان کرد: وحدت بین مذاهب در استان قابل قبول است ولی کافی نیست و باید وحدت و مودت بین مردم بیشتر شده و همه باید نسبت به این مسئله حساس باشند و علیه افرادی که به اختلافات دامن می‌زنند متحد شده و اجازه ایجاد اختلاف در جامعه را ندهند.

وی ادامه داد: علمای جامعه وظیفه دارند که مردم را نسبت به اهمیت مسئله وحدت آگاه کرده و اختلاف بین نژادها، زبان‌ها کهه از شانه‌های الهی بوده، عده‌ای اختلاف‌ها را دستاویز ایجاد تفرقه می‌کنند که مقابله با این تفرقه‌ها وظیفه علما و اندیشمندان جامعه است.

امام‌ جمعه ارومیه تصریح کرد: امام صادق(ع) یکی از بهترین الگوهای وحدت و اتحاد در جامعه اسلامی بوده و ائمه(ع) چهارگانه اهل سنت به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم از شاگردان امام صادق(ع) بودند و در خصوص علم و تقوای حضرت جملات بسیاری بیان کرده‌اند. 

انتهای پیام
captcha