بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با فساد
کد خبر: 4008153
تاریخ انتشار : ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴

بهره‌مندی از ظرفیت سازمان‌های مردم‌نهاد برای مبارزه با فساد

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی گفت: مبارزه با مفاسد اداری و دولتی مهمترین رسالت سازمان بازرسی است و در این مسیر باید از ظرفیت دانشگاه، روحانیت و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک گرفته شود.

 ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، ناصر عتباتی، رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی، 4 آبان در مراسم گرامی‌داشت سال‌روز تشکیل سازمان بازرسی کل کشور که در سالن جلسات سازمان بازرسی استان برگزار شد، اظهار کرد: مبارزه با مفاسد اداری و دولتی مهمترین رسالت سازمان بازرسی است و در این مسیر باید از ظرفیت دانشگاه، روحانیت و سازمان‌های مردم‌نهاد کمک گرفته شود.

وی با اشاره به اینکه قسمت اعظمی از کار سازمان بازرسی کاملا تخصصی و فنی هست، افزود: سازمان بازرسی نقش بسیار مهمی دارد و می‌تواند اقدامات بازدارنده و پیشگیرانه را با اقتدار و قدرت نهادینه کند.

رئیس‌کل دادگستری آذربایجان غربی با تأکید بر لزوم تقویت و تبیین راه‌های پیشگیری از فساد ادامه داد: باید منشأ فساد را شناسایی کرده و از بروز تخلف و جرم جلوگیری شود.

وی آگاهی‌بخشی و آموزش مدیران را هم یکی از موارد بسیار مهم در جلوگیری از تخلف و ارتکاب جرم دانست و تصریح کرد: نشست‌های تخصصی و آموزشی با مدیران را به این منظور باید در دستور کار قرار داد.

عتباتی در پایان اظهار کرد: بازرسان و کارکنان سازمان بازرسی باید بیشتر بر روی پیگیری پرونده‌های فساد کلان و جرایم سازمان‌یافته تمرکز کنند و انرژی خود را در این موارد صرف کنند.

انتهای پیام
captcha