برگزاری نشست علوم فضایی جهان اسلام
کد خبر: 4009241
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱

برگزاری نشست علوم فضایی جهان اسلام

نشست جهانی علوم فضایی در اولین دوره خود با شعار «با هم برای کاوش در آینده علوم فضایی» از سوی سازمان جهانی آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو) از امروز، 8 آبان آغاز به کار می‌کند.

به گزارش ایکنا به نقل از الوفد، سازمان جهانی آموزش، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو) با مشارکت بنیاد فضایی آمریکا این نشست را با حضور مقامات سازمان‌ها و مؤسسات تخصصی بین‌المللی، فضانوردان، کارشناسان و محققان علوم فضایی به منظور تبادل تجربیات و دیدگاه‌های جدید در علوم فضایی و صنایع مرتبط برگزار می‌کند.

این همایش که طی دو روز با حضور در مقر سازمان در رباط سازمان‌دهی می‌شود، با هدف کمک به افزایش آگاهی شرکت‌کنندگان در بخش‌های صنعتی در مورد اهمیت علوم فضایی، مطرح کردن فرصت‌هایی که این دانش ایجاد می‌کند و معرفی مزایا و ایجاد فرصت‌های توسعه در کشورهای عضو و همچنین تبادل دانش برای کمک به غلبه بر چالش‌ها به منظور افزایش بهره‌وری ملی و تسریع رشد اقتصادی، کشف فرصت‌های شغلی موجود برای فارغ‌التحصیلان جوان در صنایع هوافضا و ایجاد انگیزه در پژوهشگران دانشگاهی برگزار می‌شود.
دستور کار روز اول این مجمع شامل سخنرانی‌های افتتاحیه است و سپس جلسه اول برگزار می‌شود که اهمیت تنظیم اکوسیستم‌های فضایی برای جهان اسلام را مطرح می‌کند.

در جلسه دوم علوم فضایی ـ زمین ـ محیط‌زیست و انسان و در جلسه سوم، نقش آژانس‌های فضایی در ایجاد کاربردهای دانش‌بنیان علوم فضایی مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد و پس از آن میزگردی درباره اهمیت علوم فضایی در کاهش خطرات بلایا و بحران‌های انسانی و ریشه‌کن کردن فقر برگزار می‌شود.

روز دوم این نشست نیز شاهد برگزاری چندین نشست تخصصی خواهد بود.

انتهای پیام
captcha