نقش جهاددانشگاهی در ارتقای جایگاه علمی کشور
کد خبر: 4009820
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۲
رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی بیان کرد:

نقش جهاددانشگاهی در ارتقای جایگاه علمی کشور

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی گفت: جای افتخار دارد که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در ارتقای جایگاه علمی و اجتماعی کشور در دنیا مطرح است.

جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان شرقیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، جعفر محسنی، رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان، امروز، ۱۰ آبان‌ماه، در آیین استقبال از نو دانشجویان مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، که به صورت مجازی برگزار شد، گفت: جای افتخار دارد که فعالیت‌های جهاددانشگاهی در ارتقای جایگاه علمی و اجتماعی کشور در دنیا مطرح است.

وی اظهار کرد: جهاددانشگاهی یک نهاد عمومی غیردولتی و مجموعه‌ای جامع است که در حوزه‌های آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، پژوهشی ورود کرده و برای رفع نیازهای کشور فعالیت می‌کند.

محسنی، با اشاره به مشکلات اشتغال در کشور، افزود: با توجه به این‌که بیشترین درصد بیکاران سطح کشور از بین فارغ التحصیلان دانشگاهی است، جهاددانشگاهی به این مقوله نیز وارد شده و افتخار دارد که برای اشتغالزایی و کمک به فارغ التحصیلان جهت کارآفرینی کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، رشته‌های کاربردی بر اساس نیاز بازارکار، برای اشتغالزایی و کارآفرینی دانشجویان وجود دارد. ما حتی دانشجویانی هم داشتیم که بعد از فارغ التحصیلی در خارج کشور کارآفرینی کرده‌اند.

رئیس سازمان جهاددانشگاهی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: رشته‌های موجود در مرکز آموزش علمی کاربردی جهاددانشگاهی تبریز، رشته‌هایی جامع و موردنیاز بازارکار بوده و توسط اساتید متخصص تدریس می‌شود.

وی با بیان این‌که کارآفرینان، افرادی خلاق هستند که ایده‌های جدید برای پیشبرد فعالیت‌ها دارند، گفت: جهاددانشگاهی در کنار این اقدامات، به رسالت‌های قبلی خود در حوزه پژوهش دانشجویان و ارتقای سطح فرهنگی آن‌ها نیز ادامه می‌دهد.

انتهای پیام
captcha