برگزاری بیش از ۲۴۰ عنوان برنامه در هفته کتاب در آذربایجان‌ غربی
کد خبر: 4013086
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲

برگزاری بیش از ۲۴۰ عنوان برنامه در هفته کتاب در آذربایجان‌ غربی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌ غربی، گفت: در هفته کتاب امسال ۲۴۰ برنامه فرهنگی ترویجی، که شامل ۴۶ نشست کتاب خوانی، ۳۶ مسابقه فرهنگی، ۵ جلسه رونمایی کتاب و ۲۰ جلسه نقد کتاب در استان برگزار خواهد شد.

خدیجه معصومی مدیر کل کتاب‌خانه های عمومی آذربایجان‌غربی به گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، خدیجه معصومی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی، ۲۳ آبان در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: در هفته کتاب امسال ۲۴۰ برنامه فرهنگی ترویجی، که شامل ۴۶ نشست کتاب خوانی، ۳۶ مسابقه فرهنگی، ۵ جلسه رونمایی کتاب و ۲۰ جلسه نقد کتاب در استان برگزار خواهد شد.

وی افزود: از ۴۸ نقطه شهری آذربایجان‌غربی درحال حاضر ۱۴ شهر فاقد کتابخانه هستند و در هفته کتاب امسال یک باب کتابخانه عمومی در شهر حاجیلار با مساحت ۱۰۰ مترمربع افتتاح می‌شود تا شهرهای فاقد کتابخانه به ۱۳ شهر کاهش یابد.

معصومی بیان کرد: در هفته کتاب امسال ۱۰ هزار جلد کتاب در راستای غنی سازی کتابخانه‌های استان به آن‌ها ارسال می‌شود و توسعه یافتگی جوامع از کتابخانه ها شروع شده است که رویکرد عمومی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور این است که به سبب ماهیت منعطف خود و با توجه به نیازهای جامعه نقش‌های از جمله نقش اجتماعی و فرهنگی را ایفا کند و توسعه کتاب و کتاب‌خوانی موجب کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۹۵ باب کتابخانه نهادی، مشارکتی و مستقل و ۲ سالن مطالعه عمومی در استان فعالیت دارند و در حال حاضر یک میلیون و ۵۰۰ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان موجود است و تعداد افراد عضو کتابخانه ها قبل کرونا ۶۷ هزار نفر بود که متاسفانه به دلیل شیوع کرونا با ریزش ۵۰ درصدی اعضا همراه بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: در سال گذشته ۲ میلیارد تومان جهت تعمیر و تجهیز ۳۶ کتاب‌خانه عمومی استان اعتبار صرف شد و روند باز طراحی کتابخانه مرکزی ارومیه از سال ۹۹ و با اعتبار ۳ میلیارد ریال درحال انجام بوده و در حال حاضر در مجموع ۹۰۲ نسخه نفیس در کتابخانه مرکزی ارومیه نگهداری می‌شود.

انتهای پیام
captcha