خداترسی و تقوای مسئولان باید چندین برابر مردم عادی باشد
کد خبر: 4016366
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۵

خداترسی و تقوای مسئولان باید چندین برابر مردم عادی باشد

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: خداترسی و تقوای مسئولان باید چندین برابر مردم عادی باشد و نمایندگان مجلس نیز با الگو قرار دادن آیت‌الله مدرس از ظرفیت‌هایی که در مجلس دارند به بهترین نحو در تعیین قوانین راه‌گشا استفاده کنند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام  سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی، ۵ آذر در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته ارومیه، با اشاره به سال‌روز فرمان تاریخی امام راحل مبنی بر تأسیس بسیج مستضعفان اظهار کرد: فرمان امام(ره) برای تشکیل بسیج مستضعفین میلیونی معجزه‌گونه بود چراکه میدان‌دار اصلی در هشت سال دفاع مقدس و سرکوب فتنه‌ها بسیج و بسیجیان بوده است.

وی افزود: بسیج یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب اسلامی است، بنابراین تفکر، روحیه و مکتب بسیجی باید در همه عرصه‌ها به خصوص در بخش‌های اقتصادی، نظامی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی جامعه حاکم شود.

حجت‌الاسلام قریشی با اشاره به سال‌روز شهادت شهید سیدحسن مدرس و روز مجلس، عنوان کرد: با توجه به اینکه شهید مدرس الگوی نمایندگان مجلس است بنابراین سال‌روز شهادت این بزرگ‌مرد، روز مجلس نام‌گذاری شده و نمایندگان مجلس باید رهرو شهید مدرس بوده و در مسیر قانون‌گذاری، نظارت و اجرای آن اهتمام لازم را داشته باشد.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه، با بیان اینکه اگر نمایندگان مجلس از روحیه تقوا برخوردار باشند، کارایی آن مجموعه هم افزایش پیدا خواهد کرد، گفت: خداترسی و تقوای مسئولان باید چندین برابر مردم عادی باشد و نمایندگان مجلس نیز با الگو قرار دادن آیت‌الله مدرس از ظرفیت‌هایی که در مجلس دارند به بهترین نحو در تعیین قوانین راه‌گشا استفاده کنند.

وی در خصوص انتقادهای شدید از سوی مردم و رسانه‌ها به انتصابات فامیلی در مجموعه‌ها، عنوان کرد: معیار اصلی انتخاب و انتصاب مدیران باید بر اساس شایسته‌سالاری باشد بنابراین کسانی که خداترس، با تقوا و کارآمد هستند می‌توانند بر مسند قدرت بنشینند.

امام‌جمعه ارومیه اظهار کرد: اگر فردی شایستگی‌های لازم را داشته باشد، نباید صرفا به دلیل اینکه با مقام مسئولی نسبت فامیلی دارد، او را از قرارگیری در مناصب مدیریتی محروم کرد.

 

انتهای پیام
captcha