اجرای تئاتر «بچه‌های مسجد» در 14 مسجد آذربایجان غربی
کد خبر: 4018574
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۲

اجرای تئاتر «بچه‌های مسجد» در 14 مسجد آذربایجان غربی

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی گفت: با هدف معرفی مساجد به عنوان یکی از مکان‌های فرهنگی و هنری امسال تئاتر «بچه‌های مسجد» در 14 مسجد سطح استان اجرا می‌شود.

احد هوشمند رئیس حوزه هنری آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط‌عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی، احد هوشمند، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان اظهار کرد: با امضای تفاهم‌نامه‌ای با ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی مقرر شد گروه‌های تئاتر بچه‌های مسجد در استان تشکیل و این تئاتر در استان احیا شود.

وی با اشاره به اهمیت مساجد و معرفی آنها به عنوان مکان‌های فرهنگی و هنری در راستای تبلیغ مفاهیم دینی اسلامی و تربیت استعدادهای ناب هنری با استفاده از زبان هنر بر اهمیت اجرای برنامه های مشترک فرهنگی در سطح مساجد آذربایجان‌غربی تاکید کرد.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: آموزش رشته‌های مختلف هنری در سطح مساجد استان آذربایجان‌غربی براساس نیازها و ظرفیت‌های فرهنگی هر منطقه از جمله دیگر موضوع‌هایی هستند که از طرف حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی پیگیری می‌شود.

وی عنوان کرد: در مرحله نخست ۱۴ کانون فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی جهت برگزاری برنامه‌های فرهنگی و اجرای دوره‌های آموزشی معرفی شده که از این تعداد پنج کانون در ارومیه و ۹ کانون دیگر در شمال و جنوب استان آذربایجان‌غربی به این موضوع اختصاص یافته است.

هوشمند تصریح کرد: بیش از این نیز حوزه هنری انقلاب اسلامی آذربایجان‌غربی طی سال‌های گذشته طرح فرهنگی « تئاتر بچه‌های مسجد » را در سطح شهرستان ارومیه اجرا کرده بود که برگزاری جشنواره تئاتر « چهل فانوس » بخشی از این طرح ملی بود.

 

انتهای پیام
captcha