انتقاد سخنگوی شورای شهر گوگ‌تپه از پایین بودن سرانه فضای آموزشی
کد خبر: 4018682
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۶

انتقاد سخنگوی شورای شهر گوگ‌تپه از پایین بودن سرانه فضای آموزشی

سخنگوی شورای شهر گوگ‌تپه مهاباد گفت: یکی از نیازهای اصلی این شهر نبود فضای آموزشی برای دانش‌آموزان و راکد ماندن طرح‌های آموزشی است به‌طوری‌که الان بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز در کلاس‌های ۳۵ نفر به بالا در فضای ۲۰ متری در حال تحصیل هستند.

عارف خدرلو فرماندار مهاباد حسن نوری زاده سخنگوی شورای شهر گوگ تپهبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، به نقل از روابط‌عمومی فرمانداری مهاباد، عارف خدرلو، فرماندار ویژه مهاباد، ۱۴ آذر در جلسه معارفه شهردار جدید شهر تازه تاسیس گوگ تپه اظهار کرد: جذب نیروی انسانی بدون برنامه و خارج از دستورالعمل‌های ابلاغی در شهرداری‌های نوپا موجب افزایش هزینه‌های جاری و ناتوانی در اجرای طرح‌های عمرانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه تمام مسئولان دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه خدمات به شهرداری گوگ‌تپه هستند، افزود: از شهروندان این شهر و همچنین اعضای شورای این شهر درخواست داریم در راستای آگاه‌سازی نسبت به اختیارات و وظایف شوراها آگاه شوند تا انتظارت خارج از تعهد به‌وجود نیاید.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه شهرداری گوگ‌تپه نیاز به حمایت دارد، گفت: با توجه به موقعیت و جایگاه ویژه این شهر در مسیر ارتباطی مهاباد، چشم‌انداز و پتانسیل خوبی در این منطقه برای توسعه و آبادانی پیداست و امیدواریم مجموعه شورا و شهرداری از این ظرفیت استفاده بهینه کنند.

خدرلو اضافه کرد: سرریز جمعیت مهاباد برای تامین مسکن و اقامت با توجه به گرانی ملک در داخل این شهر به روستاهای نزدیک از جمله گوگ‌تپه مستقر شده و همین امر نیز فرصت خوبی برای گسترش و آبادنی و اجرای زیرساخت‌های خدماتی در این شهر تازه تاسیس است.

سخنگوی شورای شهر گوگ‌تپه مهاباد نیز با اشاره به کمبودهای زیرساخت‌های خدماتی در این شهر گفت: یکی از نیازهای اصلی نبود فضای آموزشی برای دانش‌آموزان و راکد ماندن طرح‌های آموزشی است به‌طوری‌که الان بیش از ۶۰۰ دانش‌آموز در کلاس‌های ۳۵ نفر به بالا در فضای ۲۰ متری در حال تحصیل هستند.

حسن نوری‌زاده اضافه کرد: هم‌اکنون شهر گوگ‌تپه حتی یک متر زمین ورزشی مسقف برای تفریح و ورزش جوانان ندارد و طرح‌های فضای سبز شهر نیز غیرفعال بوده و در این بخش نیز شهرداری گوگ‌تپه نیاز به حمایت دارد.

وی با بیان اینکه شهرداری تنها نهاد خدمات‌رسان مستقر در این شهر است، افزود: نبود یک پایگاه انتظامی برای امنیت بیشتر، نبود ماشین‌آلات آتش‌نشانی و همچنین نداشتن کلینیک درمانی از دیگر نیازهای اولویت‌دار این شهر است که باید برای استقرار آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

در ادامه این مراسم حکم شهردار جدید گوگ‌تپه با امضای استاندار آذربایجان‌غربی توسط فرماندار مهاباد به «فایق مصطفی‌نژاد» واگذار شد.

 

انتهای پیام
captcha