انتقاد امام‌جمعه ارومیه از کم‌کاری مسئولان در جمع‌آوری متکدیان
کد خبر: 4026933
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴

انتقاد امام‌جمعه ارومیه از کم‌کاری مسئولان در جمع‌آوری متکدیان

امام جمعه ارومیه با انتقاد از کم‌کاری مسئولان در جمع‌آوری متکدیان در ارومیه گفت: بسیاری از این افراد نیاز مالی نداشته و تکدی‌گری را به عنوان یک شغل برای خود انتخاب کرده‌اند و وجود آنها در شهرها یک چهره زشت و بد از ارومیه و استان به مسافران معرفی می‌‌کند که شایسته استان نیست بنابراین مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهرها اقدام کنند.

سیدمهدی قریشی نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان غربی و امام‌جمعه ارومیه ۱۷ دی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه این شهرستان با اشاره به نقش مهم مردم در گرامیداشت دهه بصیرت اظهار کرد: مردم در این دهه ضمن عزاداری برای حضرت فاطمه(س)، یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشته و به خوبی قدردانی خود از شهدا را به همگان نشان دادند.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در مراسم تشییع جنازه شهدای گمنام در استان افزود: همین حمایت و حضور مردم است که به مسئولان جرات و قدرت می‌بخشد که در مذاکرات و مواجه با دشمنان با اقتدار ایستاده و از خواسته‌ها و مطالبات مردم دفاع کنند.

امام‌جمعه ارومیه با اشاره به اینکه ۱۷ دی مصادف با رسمی شدن قانون ممنوعیت حجاب در ایران به دستور رضاخان است، ادامه داد: رضاخان پس از سفر به ترکیه و تحت تاثیر فرهنگی غربی تصمیم گرفت این قانون را در کشور اجرا کند و تمام هم و غم خود را برای از بین بردن دین در کشور به کار برد.

وی عنوان کرد: رضاخان به خیال خویش می‌خواست یک فرهنگی استکباری را در یک کشور اسلامی مانند ایران اجرایی کند که هرگز نتوانست به اهداف خود دست پیدا کند و گذشت زمان این موضوع را به خوبی اثبات کرد.

حجت‌الاسلام قریشی تصریح کرد: حجاب یک وظیفه شرعی و دینی بوده که در قرآن کریم نیز به آن اشاره شده است در حالی که برخی افراد تصور می‌کنند حجاب یک مسئله شخصی است در حالی که حجاب یک موضوع اجتماعی است و که نبود آن یک جامعه را به سمت فساد سوق می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ حجاب در جامعه باید خانواده‌‌ها خود نقش اساسی را ایفا کنند بنابراین باید در مسئولان و خانواده‌ها غیرت وجود داشته باشد و آنها اجازه ندهند که بی‌حجابی در جامعه گسترش یابد.

امام‌جمعه ارومیه بیان کرد: اجرای طرح پنجره واحد اقتصادی در استان‌ها برخلاف گذشت چندین سال از زمان اعلام این طرح تاکنون اقدامی انجام نشده است و مسئولان باید نسبت به اجرای این طرح اهتمام ویژه‌ای داشته باشند.

وی با انتقاد از کم‌کاری مسئولان در جمع‌آوری متکدیان در ارومیه عنوان کرد: بسیاری از این افراد نیاز مالی نداشته و تکدی‌گری را به عنوان یک شغل برای خود انتخاب کرده‌اند و وجود آنها در شهرها یک چهره زشت و بد از ارومیه و استان به مسافران معرفی می‌‌کند که شایسته استان نیست بنابراین مسئولان هر چه سریع‌تر نسبت به جمع‌آوری متکدیان از سطح شهرها اقدام کنند.

انتهای پیام
captcha