فروش ۲۱۵ میلیون تومانی کتاب در نمایشگاه کتاب آذربایجان‌غربی
کد خبر: 4027511
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۷

فروش ۲۱۵ میلیون تومانی کتاب در نمایشگاه کتاب آذربایجان‌غربی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: فروش ۲۱۵ میلیون تومانی کتاب در این نمایشگاه انجام شد و در مجموع ۷۸۰ سفارش خرید کتاب در هفدهمین نمایشگاه سراسری ثبت شده و تعداد ۵۲۹ نفر نیز از بن کارت‌های کتاب برای خرید استفاده کردند.

علیرضا نوروزی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، علیرضا نوروزی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی، ۱۹ دی ماه در آیین اختتامیه هفدهمین نمایشگاه سراسری مجازی کتاب آذربایجان‌غربی اظهار کرد: برنامه نمایشگاه از ۸ تا ۱۴ دی ماه برگزار و تا ۱۸ دی ماه تمدید شد.

وی افزود: برنامه‌های جنبی خوبی همزمان با هفدهمین نمایشگاه مجازی کتاب برگزار شد ولی استقبال مردم به میزان پیش‌بینی شده و مطلوب و مدنظر نبود که امیدواریم در نمایشگاه‌های بعدی بهتر از این شود.

نوروزی بیان کرد: با توجه به مناسبت‌های موجود در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب از جمله حماسه ۹ دی و دهه بصیرت، برگزاری شب شعر بصیرت در سلماس، ویژه برنامه بزرگداشت سردار دل‌ها در مسجد قبا در ارومیه و شب شعر با حضور  شعرای استان برگزار شد که استقبال مردم از این برنامه‌ها خوب بود.

وی ادامه داد: در طول مدت برگزاری نمایشگاه ۴ هزار و ۵۳۸ کتاب فروخته شده و این میزان فروش نسبت به جمعیت ۳ میلیونی استان بسیار کم بوده و این نمایشگاه با حضور ۹۷۵ ناشر از سراسر کشور و ۲۲ ناشر از استان و ۱۰۰ ناشر خارجی برگزار شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی تصریح کرد: با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی و با همکاری خانه کتاب و ادبیات ایران نیز ۵۵ عنوان برنامه جنبی اجرا شد که فروش ۲۱۵ میلیون تومانی کتاب در این نمایشگاه انجام شد و در مجموع ۷۸۰ سفارش خرید کتاب در این نمایشگاه ثبت شده و تعداد ۵۲۹ نفر نیز از بن کارت‌های کتاب برای خرید استفاده کردند.

وی گفت: باید از این فرصت‌ها برای اشاعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه بیشتر فراهم کنیم و از اول بهمن نمایشگاه کتاب تهران به‌صورت مجازی برگزار خواهد شد و افرادی که نتوانستند از این نمایشگاه بهره‌مند شوند می‌توانند از این فرصت استفاده کنند.

 

 

انتهای پیام
captcha