تربیت نیروهای انقلابی در ایران مرهون نقش‌آفرینی مادران شهداست
کد خبر: 4028498
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲

تربیت نیروهای انقلابی در ایران مرهون نقش‌آفرینی مادران شهداست

امام‌جمعه پلدشت گفت: تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهداست، از این‌رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند.

وحید طالبی امام جمعه پلدشتبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌غربی، حجت‌الاسلام وحید طالبی، امام‌جمعه پلدشت، ۲۴ دی‌ماه در خطبه‌های نماز جمعه پلدشت در خصوص چرایی حضور هیئت طالبان در ایران، اظهار کرد: روابط ایران با طالبان به‌عنوان به‌ رسمیت شناختن طالبان به‌عنوان یک دولت نیست، بلکه تلاش ایران برای هم‌گرایی بیشتر گروه‌های افغان برای تشکیل یک دولت فراگیر و ملی، متشکل از همه اقوام و گروه‌هاست.

وی با اشاره به مناسبت روز یکشنبه، ۲۶ دی‌ماه سالروز رحلت حضرت ام‌البنین(س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا، افزود: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند، این عزیزان همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آن‌ها شهدا بودند، در ارزش‌گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفاً جایگاه شهدا را می‌توان برای آنها قائل شد.

امام‌جمعه پلدشت ادامه داد: تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهداست، از این‌رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند. سیره و روش حضرت ام‌البنین(س) که مزین به‌دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ماست تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

وی با اشاره به مناسبت سالروز شهادت شهید نواب صفوی در ۲۷ دی، گفت: شهید نواب کسی است که صریحا اساس‌نامه و قانون اساسی حکومت اسلامی را در کتابی به‌ نام «راهنمای حقایق» نوشت و ایده تشکیل حکومت اسلامی را مطرح کرد و این موضوع، در روحیه و اندیشه انقلابیون تأثیر داشت و بعدها با هدایت حضرت امام خمینی(قدس سره) به‌کمال نهایی رسید.

حجت‌الاسلام طالبی با تأکید بر ترفندهای دشمن برای در هم شکستن جبهه مقاومت، تصریح کرد: نظام سلطه برای حذف مقاومت که به‌صورت یک جریان فزاینده، در حال گسترش در منطقه و حتی فراتر از آن است، ابزارها و ترفندهای مختلفی به‌کار بسته که شامل نظامی، سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و فضای مجازی، علمی و صنعتی است.

وی با اشاره به مناسبت روز یکشنبه ۲۶ دی ماه سال‌روز رحلت حضرت ام‌البنین(س)، روز تکریم مادران و همسران شهدا افزود: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند، این عزیزان همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آن‌ها شهدا بودند، در ارزش‌گذاری مقام بانوان و همسران شهدا، صرفاً جایگاه شهدا را می‌توان برای آنها قائل شد.

امام‌جمعه پلدشت ادامه داد: تربیت پیروان صالح و راستین برای انقلاب اسلامی مرهون نقش‌آفرینی مادران شهدا است، از این رو مادران صبور شهدا، ام‌البنین‌های عصر حاضر در ایران اسلامی هستند، سیره و روش حضرت ام‌البنین(س) که مزین به‌دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما است تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

وی با اشاره به مناسبت سال‌روز شهادت شهید نواب صفوی در ۲۷ دی گفت: شهید نواب کسی است که صریحا اساس‌نامه و قانون اساسی حکومت اسلامی را در کتابی به‌نام «راهنمای حقایق» نوشت و ایده تشکیل حکومت اسلامی را مطرح ساخت و این موضوع، در روحیه و اندیشه انقلابیون تأثیر داشت و بعدها با هدایت حضرت امام خمینی(قدس سره) به‌کمال نهایی رسید.

حجت‌الاسلام طالبی با تأکید بر ترفندهای دشمن برای در هم شکستن جبهه مقاومت تصریح کرد: نظام سلطه برای حذف مقاومت که به‌صورت یک جریان فزاینده، در حال گسترش در منطقه و حتی فراتر از آن است، ابزارها و ترفندهای مختلفی به‌کار بسته که شامل نظامی، سیاسی، اقتصادی، رسانه‌ای و فضای مجازی، علمی و صنعتی است.

 

انتهای پیام
captcha