اساس فرهنگ از سبک زندگی دینی نشأت می‌گیرد
کد خبر: 4029945
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۲۰

اساس فرهنگ از سبک زندگی دینی نشأت می‌گیرد

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی گفت: سبک زندگی نرم‌افزار تمدن است و رهبر انقلاب به همین دلیل است که سال‌ها قبل آن را طرح کرده‌اند و اساس فرهنگ از سبک زندگی دینی نشأت می‌گیرد.

منصور امامی مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربیبه گزارش ایکنا از آذربایجان غربی، حجت‌الاسلام منصور امامی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی، ۲۹ دی در جلسه مدیران تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی که در مسجد حاجی‌خان ارومیه برگزار شد، با بیان اینکه انقلاب اسلامی از آنجایی که انقلاب فکری و فرهنگی اسلامی بود باید بتواند اساس فکر اسلام را به دنیا انتقال دهد اظهار کرد: وقتی انقلاب اسلامی اتفاق افتاد بسیاری از نویسندگان داخلی و خارجی به قلم‌فرسایی درباره ابعاد مختلف انقلاب اسلامی پرداخته‌اند که از جمله آن‌ها میشل فوکو فرانسوی است که خود از نزدیک جریان پیروزی جمهوری اسلامی را دیده است.

وی افزود: فوکو کتابی تحت عنوان «ایران روح یک جهان بی‌روح است» از مصاحبه‌های وی در روزنامه‌ها و تلویزیون منتشر شده است و در بخشی از آن کتاب از مارکس نقل می‌کند، که در جامعه مذهب روح دنیای بی روح است و جمهوری اسلامی با توجه به ساختار مذهبی‌ای که داشت توانست آن را به مرحله عمل رسانده و حکومت دیکتاتوری را ساقط کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان غربی ادامه داد: کتابی تحت عنوان «انقلاب تصورناپذیر ایران» توسط چارلز کرزمن که جامعه‌شناس آمریکایی است نوشته شده است که در آن به اسنادی استناد کرده و بیان می‌کند که تا صد روز قبل از پیروزی انقلاب اسلامی خیلی از تحلیل‌گران داخلی و خارجی تصور نمی‌کردند انقلاب به پیروزی برسد که از جمله آن‌ها وزارت دفاع آمریکاست که وقتی گزارشات اعتراض مردم ایران علیه شاه به آن‌ها گزارش می‌شود می‌نویسد: «شاه حداقل تا ده سال دیگر می‌تواند حکومت کند.»

او عنوان کرد: کرزمن با کسانی که انقلاب را درک کرده‌اند مصاحبه کرده و نتیجه گرفته که حتی در بین مردم هم چنین تصور پیروزی انقلاب وجود نداشت و حتی برخی تحلیل‌گران داخلی از جمله بازرگان هم این عقیده را نداشتند و تنها کسی که با قاطعیت می‌گفت شاه رفتنی است امام خمینی(ره ) بود.

 

حجت‌الاسلام امامی با بیان اینکه افراد مختلف به انقلاب اسلامی از جنبه‌های گوناگون نگاه کرده‌اند، گفت: در فتنه ۸۸ بنیاد سوروس به همراه ۶۰ بنیاد دیگر برنامه‌ریزی کردند تا حاکمیت انقلاب اسلامی را ساقط کنند و برای آن کتابی نوشته‌اند که جزوه‌های آن در سال ۸۸ در ستادهای تبلیغات فتنه‌گران پخش می‌شد.

وی با بیان اینکه بین انقلاب و تمدن رابطه‌ای عمیق وجود دارد و انقلاب می‌تواند یک تمدن بزرگ را رقم بزند، افزود: این‌که رهبر انقلاب تمدن نوین بزرگ اسلامی را مطرح می‌کنند از روی تحلیل، مطالعه و برنامه‌ریزی است و اگر انقلاب‌ها بتوانند اساس خود را حفظ کنند می‌توانند یک تمدن بزرگ را رقم بزنند.

حجت‌الاسلام امامی با بیان این‌که انقلاب اسلامی به تفکر دین حداقلی پایان داد، گفت: تمام فرقه‌هایی که در این ۳۰ و ۴۰ سال اخیر بروز و ظهور کرده‌اند نتیجه نگاه حداقلی به ادیان بوده است.

وی افزود: انقلاب اسلامی به انحصارگرایی دنیایی کمونیست و لیبرالیست پایان داد و الگوی جدید حکومتی را براساس نظام ولایت فقیه نظریه‌پردازی و به منصه ظهور در آورد و این از هنرهای امام خمینی( ره) بود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌غربی تصریح کرد: سبک زندگی نرم‌افزار تمدن است و رهبر انقلاب به همین دلیل است که سال‌ها قبل آن را طرح کرده‌اند و اساس فرهنگ از سبک زندگی دینی نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام
captcha